سرلشگر «ویکتور پوزنیکر» رییس ستاد مشترک ارتش روسیه امروز پنتاگون را به گسترش سپر دفاع موشکی به عنوان برنامه‌ ای برای حمله اتمی متهم کرد و از طرح مشترک همکاری دفاعی با چین برای مقابله با آمریکا خبر داد.

وی با رد ادعای آمریکا مبنی بر این ‌که ایجاد سپر دفاع موشکی برای دفع تهدیدهای موشکی ایران و کره شمالی است، گفت: به بهانه مواجه با تهدید های موشکی ایران و کره شمالی، این سامانه در وهله اول برای درگیر شدن با موشک‌های در حال توسعه روسی و چینی است.

فرمانده ستاد مشترک ارتش روسیه در نشست امنیتی در چین گفت: سامانه دفاع موشکی به طور قابل ملاحظه‌ای توازن سلاح های تهاجمی را تغییر داده و امکان برنامه ریزی برای حمله پیشگیرانه کارآمدتر را می‌دهد.

فرمانده ارشد نظامی روسیه افزود: کارشناسان نظامی روسیه بر این باورند که آمریکا امید دارد تا با موشک‌های اتمی، به قابلیت حمله به هر منطقه‌ای از جهان چون روسیه و چین دست یابد.

سرلشگر پوزنیکر در ادامه افزود: روسیه و چین اوائل سال جاری رزمایش مشترک شبیه سازی شده را برای دفع حملات موشکی آمریکا در نزدیک مرزهای خود برگزار کردند و سال بعد نیز چنین رزمایشی را برگزار خواهند کرد.

بر این اساس، روسیه و چین به دفعات نگرانی خود را درباره سپر موشکی آمریکا اعلام کرده‌اند.