در این دیدار که در حضور دو تن از علما و مدرسین حوزه علمیه رضویه شیراز برگزار شد، آیت‌الله دستغیب خطاب به محسن رضایی گفت: بسیار خوشحالیم که شما را بار دیگر در لباس سبز پاسداری می‌بینیم. هم نام شما دفاع مقدس را تداعی می‌کند و هم ایام دفاع مقدس نام شمارا برای مردم تداعی می‌کند.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ارتباط آن با توسل رزمندگان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ان‌شاءالله این روحیه انقلابی، همراه باتدبیر در جامعه ما حفظ شود.

 رضایی نیز ضمن یاد کردنِ از همراهی‌های آیت‌الله علی‌اصغر دستغیب با انقلاب و حضور ایشان در جبهه‌های دفاع مقدس، پس از پرس‌وجو از فعالیت حوزه علمیه رضویه شیراز اظهار کرد: از شنیدن این گزارش و پیشرفت‌ها خوشحالم. از قدیم شیراز دارالعلم بوده و این شهرت برای این شهر فرهنگی باید حفظ شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خون شهدا و ایثار رزمندگان مسئولیت مدیران و کارگزاران نظام را بیشتر کرده است. ما با چشم خود جان‌فشانی جوانان مخلص و پاک را برای این نظام دیده‌ایم.

در این دیدار، رضایی به اوضاع منطقه و تهدیدات پیش‌رو اشاره‌کرده و افزود: باید آمادگی و هوشیاری خود را در زمینه‌های مختلف حفظ کنیم. امروز با کسب اجازه از مقام معظم رهبری، این لباس پاسداری از نظام را بار دیگر پوشیده‌ام تا در بعد اقتدار و امنیت، تجربیات خود و همرزمانم را در اختیار فرماندهان جوان سپاه قرار دهم.

پس‌ازاین دیدار، محسن رضایی با حضور در میان طلاب حوزه علمیه رضویه شیراز به گفتگوی صمیمانه با ایشان پرداخت.