به گزارش پارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع ، سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در سال ۹۱ بیش از ۶ هزار هکتار از مناطق بسیار سخت استان خوزستان از مین و گلوله های عمل نکرده پاکسازی و بیش از ۲۳۵ هزار مین و ۲۰۰ هزار گلوله عمل نکرده جمع آوری و منهدم شده که به نوع خود یک رکورد از ابتدای عملیات جمع آوری مین و گلوله ای عملکرد نکرده در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: این اقدام بزرگ که در سایر استان های مرزی درگیر با جنگ تحمیلی در حال انجام است، جز با همت بلند، ایثار و از خودگذشتگی شما پیشتازان این عرصه مهم، عملی نشده است.

وزیر دفاع اجرای ده ها طرح عمرانی و اقتصادی در مناطق مرزی خوزستان نظیر خرمشهر، آبادان، فکه، چذابه و سایر مناطق این استان را از دستاوردهای بسیار مهم کار پاکسازی برشمرد که موجب رونق اقتصادی و افزایش کار و اشتغال و ارتقاء امنیت و حفاظت از محیط زیست شده است.

سردار وحیدی، راه اندازی تیم های جدید پاکسازی بصورت اورژانسی به منظور پیش گیری از وقوع حوادث و تلفات مردمی از طریق شناسایی و یا گزارش های مردم و مسئولان را از دیگر اقدامات بسیار خوب مرکز مین زدایی ذکر کرد که از وقوع حوادث بسیاری جلوگیری کرده است.

وزیر دفاع در پایان تأکید کرد: این روندباید با شتاب، دقت و کیفیت بیشتر تا جمع آوری آخرین مین و گلوله عمل نکرده ادامه یافته و انشاءالله امسال و یا حداکثر تا سال آینده بتوانیم باقیمانده مناطق آلوده به مین و گلوله های عمل نکرده را پاکسازی و امنیت کامل را در این مناطق برای مردم به ارمغان آوریم.

سردار وحیدی در ادامه سفر به استان خوزستان، پیش از ظهر امروز نیز از دفتر نوآوران و همکاری های علمی شهید فهمیده استان خوزستان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این دفتر و آخرین اختراعات و ابتکارات تخبگان استان خوزستان قرار گرفت.