به گزارش خبرنگار سیاسی پارس؛ اگر ما ساکت بنشینیم و در پایان انتخابات بی نظر باشیم روز قیامت مسئول هستیم، امروز کسانی که حجت شرعی به حضور در انتخابات دارند کم نیستند و باید طی راهکاری به ائتلاف و وحدت نیروهای اصولگرا و ارزشی نزدیک شد.

این صحبت های ایت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است، نظراتی که موافقان بسیاری در بین بزرگان و ریش سفیدان اصولگرا دارد، اما بر خلاف انتظارات هر روز به لیست بلندبالای نامزدها اضافه می شود.

تکثری که روزنامه جمهوری اسلامی از ان اینگونه یاد می کند: چرا سطح ریاست جمهوری این همه پائین آمده و چرا هر کسی با هر مقدار استعداد و توانائی، فکر می کند می تواند کشور را اداره کند.

حمیدرضا حاجی بابایی یکی دیگر از رجال سیاسی است که امادگی خود را برای کاندیداتوری در انتخابات اعلام کرده است، در حالی حاج بابایی حضور خود را تکلیف می داند ومصمم به انجام تکلیف خود است که ابان ماه ۹۰ در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سوال کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: صد در صد دروغ است خیالتان راحت. شخصی مثل من که نه حزب دارد نه گروه نمی تواند رئیس جمهور شود.

وزیر کنونی اموزش و پرورش به نظر نمی اید کاندیدای مورد نظر دولت باشد به طوری نه تنها کارنامه اش در وزارت اموزش و پرورش می تواند مورد سوال سایر کاندیداها و هواداران شان باشد، بلکه در هیچ یک از نظرسنجی ها و پیش بینی ها در خصوص کاندیدا های مورد حمایت احمدی نژاد دیده نمی شود.

برخی از سیاستمداران معتقدند اعلام امادگی حاج بابایی نوعی تکلیف است اما تکلیفی که دولت بر دوش او گذاشته تا بتواند در روزهای باقیمانده تا ثبت نام نامزدها، از فشارها و انتقادات بر علیه نامزد موردنظردولت بکاهد که البته اگر این نامزد مشایی باشد، این فرضیه می تواند درست باشد.

حاج بابایی که از سال ۷۴ به عنوان نماینده همدان در مجلس حضور داشت بعد از ۱۴ سال در میانه ی مجلس هشتم به همراه میرتاج الدینی نماینده تبریز راهی پاستور شد و بعد از ۴ دوره متوالی حضور در مجلس از بهارستان خداحافظی کرد که علی لاریجانی رئیس مجلس به شوخی این جابه جایی را قرض مجلس به دولت می نامد.

حاج بابایی که در پی عدم کسب رای اعتماد سوسن کشاورز از مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس معرفی می شد، توانست رای اعتماد همکاران سابق اش را بگیرد.

البته به نظر می رسید با ورود یکی از اعضای هئیت رئیسه مجلس هشتم به کابینه احمدی نژاد، تا حدودی از اختلافات این دو قوه کاسته شود، اما نه تنها این مهم شکل نگرفت بلکه در ادامه حاج بابایی دو بار تا پای استیضاح رفت و دو بار دیگر توانست با حضور در مجلس و پاسخگویی به نمایندگان ان ها را قانع کند.

برای حاج بابایی که دارای مدرک دکترای الهیات از دانشگاه ازاد می باشد سال ۹۱ سال خوبی نبود، سالی که عملکرد ان می تواند در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد.

اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش در کنار عملی شدن طرح ۶-۳-۳

در سال ۹۱ می توانست برای حاج بابایی به عنوان شخصی که در دوران وزارت او این سند انجام شده ماندگار باشد اما دو حادثه تلخ و اتفاقات بعد ازان، نه تنها تمام کارهای انجام شده در اموزش و پرورش را به حاشیه برد بلکه عده ای از نمایندگان مجلس و شخصیت ها خواهان استعفای وی شدند.

واژگون شدن اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی در ۳۰ مهر ۹۱ که از سفر راهیان نوربازمی گشت و کشته شدن ۲۶ دانش آموز، موجب شد وزیر آموزش و پرورش پیام تسلیت بفرستد و برای توضیح به مجلس برود، هرچند که بعدا اعلام کرد مسئولیت آن با آموزش و پرورش نیست. در ابتدا اعلام شد که این اردو اجباری است و بخشی از نمره آنها را شامل می شود اما بعدا این موضوع تکذیب شد.

آتش گرفتن بخاری مدرسه شین آباد پیرانشهر در ۱۵ آذر ۹۱ تبدیل به یک بمب خبری شد. ۳۴ دانش آموز کلاس چهارم دبستان انقلاب اسلامی در میان شعله های آتش به دام افتادند و به شدت سوختند و متاسفانه دو نفر از انها جان خود را از دست دادند. هرچند زیر فشار افکار عمومی، وزیر آموزش و پرورش مجبور به عذرخواهی شد و بعدا به کنایه این گونه از این اتفاقات یاد کرد: مواظب باشید پایتان لیز نخورد یا دچار سرماخوردگی نشوید، چرا که اینجا هر اتفاقی که برای شما بیافتد، یقه ما را می گیرند.

حال باید منتظر بود و دید ایا حاج بابایی با این بدشانسی های سال ۹۱ می تواند، کاندید مورد حمایت احمدی نژاد باشد، شخصی که خود در انتخابات به خوبی نقطه ضعف های حریف را می یابد.