فرهاد فلاحتی، عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برکناری هشت فرماندار و بخشدار در این استان گفت: بعد از انتصاب استاندار خراسان جنوبی بدون توجه به نظر مردم و نمایندگان، شاهد چنین برکناری هایی هستیم.

وی افزود: متأسفانه سنگ بنا در انتخاب استاندار از ابتدا کج و با بی توجهی به نظر مردم و نمایندگان صورت گرفت و برخلاف دموکراسی بود.

فلاحتی ضمن اشاره به گلایه نمایندگان نسبت به استاندار گفت: ما فقط در جلسه معارفه استاندار شرکت کردیم و بعد از آن علیرغم استقبال و همکاری ما، تا به امروز جلسه ای برای حل مشکلات مردم نداشته ایم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید به سیاسی بودن این برکنارها بیان داشت:  فرمانداران و بخشداران عزل شده از بدنه نیروهای کارآمد و قوی بودند؛ در همین استان فرماندارانی وجود دارد که به مراتب از افراد عزل شده ضعیف تر هستند و هیچ بحثی هم در عزل و برکناری شان نیست .

وی افزود: نیروهایی که رضایت نسبی مردم و نمایندگان را برخوردار بودند، به راحتی و با رویکرد سیاسی خاصی برکنار شدند.

فلاحتی ضمن اشاره به برکناری این افراد توسط استاندار عنوان داشت: اگر این برکناری و عزل ها از جانب ریاست جمهوری باشد، باید به حال دولت تأسف خورد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: جریان اصلاحات علیرغم شکست در اکثر حوزه ها در انتخابات مجلس، به دنبال دخالت در امور هستند و احتمالاً آقای استاندار نظرات آنها را اعمال کرده است.