مجتبی خسروی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما در واکنش به پرداخت حقوق های نجومی به برخی مدیران دولتی، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی مناصب، مسئولیت است و نه پستی برای بهره‌برداری شخصی و به فرموده امام علی (ع) مناصب طعمه نیست بلکه امانتی است که باید مراقبت شود در آن خیانت صورت نگیرد.

وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، ترجیع‌بند سخنان مقامات دولتی کمبود بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی و بهبود فضای کسب و کار بود و با این بهانه رسیدن به توافق هسته‌ای به هر قیمتی را نیز توجیه می‌کردند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: بر همین اساس دولتمردان کشور را نزدیک به دوسال در انتظار نگه داشتند تا به برجام برسند با این امید که پس از آن پول‌های بلوکه شده آزاد می‌شود، فروش نفت و اخذ ارز حاصل از فروش آن اخذ می‌شود و بسیاری موارد دیگر.

خسروی در ادامه گفت: اما همه این موارد تنها سخنانی بود که از طرف مسئولان گفته می‌شد و در عمل چیزی قابل مشاهده نبود. حال در این وضعیت ما شاهد پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی هستیم. از طرف دیگر شاهد سفرهای پرخرج برخی مسئولان در داخل و خارج هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با تأکید بر اینکه پرداخت چنین حقوق های بالایی قابل قبول نیست، گفت: در موضوع حقوق های نجومی آقایان وزرا و دولت بجای توجیه موضوع باید قاطعانه با متخلفان برخورد و مدیران متخلف را سریعا عزل کنند.

وی در پایان با بیان اینکه باید تمام حقوق‌های نامتعارف مدیران دولتی به بیت المال برگردانده شود، گفت: چگونه است دولت برای خدمت‌رسانی به مردم پول ندارد و برای مردم پول کم هست، اما برای پرداخت‌ حقوق‌های نجومی به مدیرانش پول زیاد است؟