دشمنان نظام از اینکه در رده های مختلف نظام چه در آنهایی که انتخابات برای ریاست همانند مجالس خبرگان و شورای اسلامی برگزار شده و چه نهادهایی که به انتخاب رهبر معظم انقلاب است ولی آرامش حکم فرماست تا به مشکلات مردم رسیدگی شود نگران شده و در حال برنامه ریزی برای ایجاد التهاب کاذب هستند.

بنا بر این گزارش به عنوان مثال، تلاش رسانه های معارض و مغرض در راستای القای کارویژه انتخاب رهبری برای این دوره خبرگان در میان اخباری که افتتاح مجلس جدید خبرگان را پوشش داد، با در نظر گرفتن این موضوع که نقش و اهمیت مجلس خبرگان رهبری جایی که انسجام و وحدت آن منجر به ثبات نظام است دارد گویای این مطلب نیز بود که دشمنان دنبال برنامه های خود بودند.

به گزارش خبرنگار ما اما ظاهرا ماجرای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تنها گزینه ای نبود که دشمن برای آن برنامه داشت بلکه سایر نهادها نیز از دید دشمن برای ایجاد التهاب و تشنج کاذب میدان مناسبی است که به فکر آن می باشد.

به عنوان نمونه رضا حقیقت نژاد فتنه گر فراری در مطلبی در صفحه اجتماعی اش با اشاره به پاره ای از تغییرات که البته برخی از آنان ذهنیات خود وی برای تلقین برخی برنامه های دشمنان است اشاره کرده و در این خصوص چنین نوشته است: " حدفاصل خرداد ۹۵ تا خرداد ۹۶، هفت نهاد اساسی جمهوری اسلامی دچار تغییرات مهم شده یا می شوند. ۲۲ اردیبهشت: صداوسیمای حکومت. ۴ خرداد ۹۵: مجلس خبرگان. ۷ خرداد: مجلس شورای اسلامی. ۲۵ تیر ۹۵: شورای نگهبان. ۲۴ اسفند ۹۵: مجمع تشخیص مصلحت نظام. خرداد ۹۶: شوراهای شهر و روستا. خرداد ۹۶: ریاست جمهوری. از اکنون تا شهریور ۹۶، همچنین آخرین سال کاری اعضای شورای انقلاب فرهنگی، پنجمین سال کاری شورای حل اختلاف قوای سه گانه و دهمین سال کاری فرمانده کل سپاه محسوب می شود و تغییر در آنها محتمل است..."

اینگونه القاء کردن که در نظام هیچگونه آرامشی وجود ندارد و همه در پی تغییر و تحول هستند مدل جدیدی برای ایجاد تشتت در جامعه می باشد. اینکه برخی نهادها با سرآمدن تاریخ انتسابهای آنان و یا تغییر تصمیم گیران آن مانند شهرداری و شورای شهر امری است طبیعی که در همه دنیا رخ می دهد و نیاز به طرح و نگاه ویژه ای نیست الا برای ایجاد برنامه ای در جهت ایجاد حس یاس و نا امیدی و یا نشان دادن تفرقه و دو دستگی در جامعه.