به گزارش پارس به نقل از کیهان، بستن برخی اعضای فراکسیون رهروان با اصلاح‌طلبان و مخالفت با ائتلاف فراگیر اصولگرایان موجب شکاف در این فراکسیون شد.


در حالی که این روزها طیف‌های اصولگرا مشغول رایزنی برای نهایی کردن فهرست ائتلاف فراگیر اصولگرایان هستند، برخی اعضای فراکسیون رهروان با ساز و کار وحدت مخالفت کرده و حتی برخلاف نظر لاریجانی، خواستار عدم حضور در ائتلاف اصولگرایان شدند.


در همین حال حسین سبحانی‌نیا عضو فراکسیون رهروان گفت: تصمیم به نپیوستن به ائتلاف اصولگرایان، یک استمزاج بوده و تصمیم صددرصدی نیست. وی در مصاحبه با نامه‌نیوز گفت: ائتلاف در این موقعیت برای کلیت اصولگرایی مناسب است یعنی اگر حرکتی دسته جمعی با ضوابطی که همه گروهها دارند انجام شود خوب و مناسب است و قطعاً این ائتلاف به نفع جریان اصولگرایی است.
اما بهروز نعمتی دیگر عضو فراکسیون رهروان به روزنامه زنجیره‌ای بهار گفت: ما شورای ائتلافی اصولگرایان را قبول نداریم.


وی در عین حال در پاسخ این سؤال که «آیا ممکن است در فهرست مورد حمایت شما اصلاح‌طلبان هم باشند» گفت: از دوستانی که در قالب اعتدال و در قالب تفکر رهروان بگنجند استفاده خواهیم کرد. ما در همین مجلس دوستانی مثل آقای تاجگردون، پیرمؤذن و سبحانی‌فر و غیره داریم که اصلاح‌طلب بوده و در رهروان ولایت فعالیت می‌کنند.