به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سالن تأمین اجتماعی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: مقدرات کشور هم برای سال آینده و هم برای چشم‌اندازی دورتر در حال تدوین بوده و این فرصت را خواهیم داشت تا برنامه رئیس‌جمهوری را برای پنج سال آینده به همه کشور منعکس کنیم و آن بخش از احکام و مجوزهایی را که برای اجرای برنامه دولت نیاز داریم، از مسیر تقنینی و مجلس شورای اسلامی دریافت کنیم.

نوبخت اضافه کرد: همه موارد برنامه دولت نیاز به دریافت مجوز از مجلس شورای اسلامی را ندارد و هیئت دولت با اختیارات قانونی خود می‌تواند بسیاری از احکام و مجوزها را خود صادر کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: حتی دستگاه‌های اجرایی و وزارت‌خانه‌ها نیز در پاره‌ای از موارد نیاز ندارند تا از هیئت وزیران اجازه بگیرند و دارای اختیاراتی هستند که بر اساس آن می‌توانند عمل کنند.

نوبخت تصریح کرد: برای اجرای برنامه دولت، فقط آن دسته از احکامی که نیاز بوده تا قانون‌گذار به دولت مجوز دهد، به مجلس خواهیم برد؛ اما برنامه دولت بسیار جامع و گسترده‌تر است.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: در مدتی که از عمر خدمتی دولت می‌گذرد، برای توسعه که نیاز به برنامه دارد، از دولت قبل برنامه‌ای تحت عنوان برنامه پنجم توسعه در اختیار ما بود و این برنامه، بودجه‌های سالانه را مشخص می‌کند که از قبل طراحی، تعریف و به دولت جدید تحویل شده بود.

نوبخت افزود: برنامه ارائه‌شده و قانون متناسب با نیازهای توسعه‌ای جامعه نبود و باید منتظر می‌ماندیم تا این برنامه به کار خود پایان دهد و برنامه پنجم توسعه تا سه ماه آینده به پایان راه خود می‌رسد.

وی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه از سوی دولت یازدهم آماده شده و ظرف یکی دو هفته آینده به مجلس می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: دولت در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.