پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سازمان انرژی اتمی که ماهها صرفا با ریاست اداره می شد و پست قائم مقامی آن خالی بود. در روزهای اخیر با حکم صالحی، فرد مورد نظر این جایگاه مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، با حکم علی اکبر صالحی رییس رییس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر محمد قنادی مراغه به عنوان قائم مقام وی منصوب شد.

احتمالا قنادی مسوول برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در سازمان انرژی اتمی خواهد بود.

قنادی

همچنین در حکمی دیگر رییس مهمترین پژوهشگاه سازمان انرژی اتمی نیز تغییر کرد و دکتر حسین خلفی با حکم صالحی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای منصوب شد. پیش از این قنادی، این سمت را عهده دار بود.

لازم به ذکر است در آخرین روزهای دولت اصلاحات(17 خرداد 1384)، نشان دولتی درجه سوم پژوهش با دستور محمدرضا عارف به محمد قنادی مراغه اعطا شد. وی دارای دکتری شیمی از انگلستان، عضو پیشین عالی ترین دپارتمان شیمی انگلستان، معاونت تولید سوخت هسته ای برای سال های متمادی در سازمان انرژی اتمی و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی بوده است.

همچنین حسین خلفی پیش از این معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی را بر عهده داشت. 

خلفی

وی در جلسه ای در مورد شهید شهریاری گفته است: از سال ۷۰ با شهید شهریاری دوست بودم که داشتن روحیه گذشت علمی و بینش عمیق وی سبب شده بود به منشا علوم اشراف داشته باشد، به همین جهت همواره دوستان و همکاران این شهید به بودن در کنار او افتخار می‌کردند. شهید شهریاری در کنار بینش عمیق دارای خصیصه دوراندیشی بود و همین موضوع سبب شده بود که همواره چند قدم از سایر افراد جلوتر باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این شهید تاکید داشت که باید علم و دانش را به دل جامعه برد و به مردم شناساند و توانست مقامات را متقاعد کرد که برای توسعه پایدار هسته‌ای باید این علم وارد زندگی مردم شود، در این صورت می‌توان از مردم انتظار حمایت داشت و خداوند را شاکریم که این مهم به خوبی محقق شده است.

وی اظهار کرد: مردم ایران به قدری حق‌شناس هستند که همواره از نظام، سیاست و رهبری دفاع کرده‌اند و این دانش و سودمندی آن کمک بزرگی برای بالا بردن کیفیت زندگی مردم است، لذا مردم راضی هستند برای رسیدن به توسعه پایدار هسته‌ای ظلم‌هایی را که به آنان می‌شود تحمل کنند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در دوستی با مجید شهریاری همواره احساس می‌کردم کمبود فعالیت‌های عملیاتی او را ناراحت می‌کند، به گونه‌ای که می‌گفت آرزو دارد یکی از سیستم‌های پرتودهی گاما در کشور ساخته شود که خدا را شاکریم این سیستم سال گذشته در کشور کاملاً بومی شد و در زمینه ارتقاء سلامت فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های شهید دکتر شهریاری کاملاً شجاعانه بود. مثلاً تا قبل از وی کسی جرات نمی‌کرد وارد کدهای محاسباتی شود. در واقع معتقدیم انقلاب نرم‌افزاری یکی از انقلاب‌های مهم کشور است. مثلاً مجتمع راکتور تهران که قبل از انقلاب توسط پاکستانی‌ها اداره می‌شد در سال ۸۵ با تحریم رادیو دارو به تولید آن پرداخت و هم‌اکنون امیدواریم با صدور خدمات علمی، زیرساخت تولید استاندارد و صادرات در کشور فراهم شود.