به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما تمام سلام نخست وزیر لبنان از شرکت کنندگان در گفتگوهای امروز در این کشور خواست برای موفقیت گفتگوها و برون رفت از بحران سیاسی کنونی در کشور تلاش های مثبتی انجام دهند. وی همچنین خواستار برگزاری جلسه فوق العاده عصر امروز در کابینه برای بررسی موضوع زباله ها شد. 

کارین طربیه خبرنگار شبکه در بیروت در گفتگویی با اشاره به برگزاری جلسه گفتگوهای لبنان گفت: پیش بینی ها بسیار متفاوت است تا جایی که شانس موفقیت این گفتگوها بین صفر تا صد برآورد شده است در نتیجه همه منتظر نتیجه گفتگوها هستند. 

وی افزود: علاوه بر جلسه گفتگوها، شاهد فعالیت های سیاسی دیگری در کشور هستیم که درخواست برگزاری جلسه عصر امروز کابینه برای بررسی موضوع زباله ها از آن جمله است، بر همین اساس پیش بینی می شود امروز به نتیجه ای درباره این موضوع دست یابند. 

خبرنگار بی بی سی با اشاره به این که تحرکات سیاسی در لبنان تحت تدابیر شدید امنیتی انجام می شود افزود: بیروت مدتی است که به چیزی شبیه یک پادگان نظامی تبدیل شده است. شهروندان از این وضع ناراضی هستند زیرا زندگی مردم و فعالیت های تجاری را در مناطق مرکزی شهر با مشکل روبرو کرده است. در ساعات آینده تظاهراتی در میدان شهدا در بیروت برگزار خواهد شد.