به گزارش پارس به نقل از فارس«خال البطش» یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تاخیر نشست شورای ملی فلسطین اعلام کرد تاخیر این نشست در شرایط سخت کنونی منعکس کننده توافقی ملی همه‌جانبه است و اصرار داخلی بر عدم تقویت اختلافات را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، البطش تاکید کرد تاخیر در این نشست حاکی از قدرت موضع فلسطینی است و نشان می‌دهد هر زمانی بخواهد بر سر یک موضوع ، دیدگاهی واحد اتخاذ کند می‌تواند آن را عملی کند.

«سلیم زعنون» رئیس شورای ملی فلسطین رسما اعلام کرد نشست این شورا که قرار بود در نیمه ماه جاری (سپتامبر) برگزار شود، به تاخیر افتاده است.زعنون امروز (چهارشنبه) اعلام کرد این تاخیر در راستای درخواست تعدادی از گروه‌های فلسطینی با هدف انجام مشورت‌های بیشتر است.وی در ادامه پیش‌بینی کرد که با انجام مشورت‌هایی، نشست شورای ملی طی سه ماه آینده برگزار شود.

«سامی ابوزهری» از اعضای ارشد حماس نیز از تاخیر در برگزاری این نشست استقبال و تاکید کرد باید یک چارچوب موقت برای کادر رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» تشکیل شود تا زمینه برای بررسی همه پرونده‌ها فراهم شود.