پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- يك عضو ارشد دولت يازدهم، خواستار کنار گذاشتن رحمانی فضلی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، اطرافیان اقتصادی اين عضو ارشد دولت يازدهم که پیش از این خواستار کنار گذاشته شدن محمدرضا نعمت زاده و استقرار در وزارت صنعت، معدن و تجارت شده بودند در هفته های اخیر اطرافیان سیاسی وی نیز به شدت خواستار کنار گذاشتن عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شده اند.

تیم اقتصادی اين عضو ارشد دولت يازدهم از کارگزاران تشکیل شده اند و تیم سیاسی وی نیز به اصلاح طلبان تمایل دارند.

چندی پیش رسانه های اصلاح طلب حجم وسیعی از اخبار در مورد برکناری رحمانی فضلی را مطرح ساخته  و نوشته بودند: «شنيده ها حاكي از آن است كه آمدن مجيد انصاري به وزارت كشور در دولت قطعي و  وزیر فعلی  برنامه هايش براي مجلس اماده مي كند.» اين خبر به شدت از سوي طرفداران وزير كشور تكذيب شد.

رحمانی فضلی در مدت دوساله حضور در وزارت کشور تمامی استانداران را عوض کرده که از 31 استان کشور، تنها 2 استانداراصولگرا آن هم متمایل به جریان سنتی اصولگرا حضور دارند و 17 استاندار اصلاح طلب و 12 استاندار نیز از طرف گروه اعتدال معرفی شده اند.

اصلاح طلبان خواستار آن هستند که تمامیت دولت به طور کامل در اختیار آنها باشد.

رحماني فضلی مرداد سال 1392 به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب اکثریت آرا (اخذ شده 284رای/ موافق: 256رای؛ مخالف: 19 رأی؛؛ ممتنع: 9 رأی) از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر کشور مشغول به فعالیت شد. در كنار علی طیب‌نیا، سید حسن قاضی زاده هاشمی و حسین دهقان؛ رحماني فضلي بيشترين آرا را از مجلس دريافت كرد.