به گزارش پارس به نقل از ایرنا حجت الاسلام شيخ احمدالحرز يکشنبه شب در آيين گراميداشت شهداي انفجار مساجد شيعيان قطيف و دمام عربستان سعودي در بوشهر به ممنوعيت دفن اجساد شيعيان دمام عربستان سعودي در منطقه خودشان به عنوان يکي از ممنوعيت هاي آل سعود اشاره کرد.

وي افزود: در منطقه شيعه نشين دمام قبرستاني وجود ندارد و مردم اين منطقه براي دفن اجساد مجبور هستند به 200 کيلومتري دمام يعني منطقه احسا بروند و فوت شدگان خود را به خاک بسپارند.

اين روحاني عربستاني همچنين يادآور شد: 22 شيعه منطقه قطيف هنگام رفتن به مسجد براي برگزاري نماز جماعت بدون هيچ جرمي و آن هم در روز ولات امام حسين (ع) به شهادت رسيدند.

الحرز يادآورشد: در عربستان هيچ پست و منصب مهمي به شيعيان داده نشده مگر به عده اندکي که از مذهب خود فاصله گرفته و به سمت ظلم رفته اند.

وي گفت: بعد از انقلاب اسلامي ايران و شناختي که آل سعود نسبت به قدرت و قابليت شيعه پيدا کرد آنها فشارهاي خود را بر شيعيان بيشتر کرده اند.

اين عالم قطيف عربستان اضافه کرد: امام خميني (ره) به عنوان بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران توانست به خوبي فکر اهل بيت را در زندگي ما پياده کند.

الحرز افزود: از زماني که شيخ نمر النمر حاضر به شکستن سکوت شيعيان در برابر آل سعود شد برنامه ترور او را شروع کردند که وي در جريان اين ترور زخمي و به زندان فرستاده شده است.

روحاني شيعه قطيف عربستان گفت: شيخ نمر النمر که توانست جلوي آل سعود بايستد شيعيان منطقه عربستان از او به نام ابوذر زمان ياد مي کنند.

وي اضافه کرد: وهابيون سال هاست که با چنين اقدام هايي و همچنين استفاده از شبکه هاي تلويزيوني قصد دارند شيعه را کافر جلوه دهند.

روحاني شيعه قطيف عربستان افزود: شيعيان عربستان تا ظهور حضرت مهدي (عج) در برابر آل سعود صبر و ايستادگي خواهند کرد.

الحرز اضافه کرد: منطقه دمام از غني ترين مناطق عربستان است و بيشتر ثروت طبيعي عربستان در زيرزمين مناطق شيعه نشين واقع شده است.

اين عالم قطيف عربستان گفت: 10 ميليون بشکه نفت صادراتي روزانه عربستان از زيرزمين مناطق شيعه نشين استخراج مي شود.

اين آيين توسط دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در مسجد امام حسن مجتبي (ع) اين شهر با حضور شمار زيادي از مردم برگزار شد.