به گزارش پارس به نقل از کیهان، بر اساس اطلاعیه وزارت خزانه‌داری،  اولویت‌ها در مورد تغییر نظام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، فورا تغییر نخواهد کرد و کلیه‌ تحریم‌ها بعد از بررسی گزارش‌های بازرسی و اثبات تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه‌‌های هسته‌ای‌، تعلیق یا برداشته خواهد شد.
همچنین در اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، ایران تنها در صورت پیروی از مسیر تعیین شده در تفاهمی که روز پنجشنبه قرائت شد می‌تواند امیدوار به «تعلیق» تحریم‌های مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای باشد.
متن اعلامیه منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا از انطباق صد درصدی با مفاد سند منتشر شده توسط وزارت خارجه این کشور درخصوص توافق لوزان برخوردار است.
این در حالی است که رئیس جمهور در سخنان تلویزیونی خود برای مردم درخصوص بیانیه لوزان گفت: «تمام تحریم‌ها درهمان روز اجرای توافق لغو خواهد شد و تمام قطعنامه‌های تحریمی لغو خواهد شد.»
گفتنی است که روزنامه نیویورک تایمز در واقعه نگاری اتفاقات پشت پرده توافق لوزان مدعی شده است: «طرف ایرانی خواست که لیستی از موارد توافق شده منتشر نشود و حتی طرفین قبول کردند هر کدام، موارد مورد توافق را از دید خود بیان کنند، البته تا زمانی که متناقض نباشد. از این رو، دو سند متفاوت حاصل شد و آنچه ظریف پشت تریبون اعلام کرد با آنچه کری در سخنانش مطرح کرد متفاوت بود.»