به گزارش پارس به نقل از تسنیم، روزنامه «الخلیج آنلاین» به نقل از یک منبع موثق نزدیک به جنبش حماس نوشت که دستگاه اطلاعات مصر تماس با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش را خواستار شده است.


به گزارش خبرگزاری سما، روزنامه الخلیج آنلاین به نقل از یک منبع موثق نوشت که چند روز پیش افسران دستگاه اطلاعات مصر در دیدار با موسی ابومرزوق از رهبران جنبش حماس در قاهره، خواستار تماس مسئولان این دستگاه با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس شدند.

بر اساس این گزارش، دیدار ابومرزوق و مسئولان دستگاه اطلاعات مصر بنا به درخواست مسئولان مصری به منظور گشودن صفحه جدید روابط با حماس و اصلاح روابط دو طرف انجام شد و مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر نیز به ابومرزوق تاکید کردند که تصمیمات قضایی اخیر که علیه حماس صادر شد، چیزی را عوض نکرده و آنها به برقراری روابط حسنه با حماس اهتمام دارند.

مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر در این دیدار همچنین گفتند که حماس در حوادث امنیتی سینا هیچ نقشی نداشته است بلکه نسبت به حفظ امنیت ملی مصر از طریق تامین امنیت مرزها حریص است.

افسران دستگاه اطلاعات مصر همچنین به ابومرزوق گفتند که از وجود تماس بین مشعل و افسران امنیتی مصر و نیز تماس های وی با نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب مطلع هستند اما تمایل دارند به منظور بهبود روابط با حماس با خالد مشعل تماس مستقیم داشته باشند.

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت ماهیگیران و کشاورزان در نوار غزه

نیروهای اشغالگر اسرائیل صبح امروز شنبه به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینی که در سواحل منطقه السودانیه و الواحه واقع در شمال غرب نوار غزه در حرکت بودند، تیراندازی کردند.
شاهدان عینی گفتند که از ساعت پنج و نیم بامداد قایق های جنگی اسرائیل به صورت پراکنده به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینیان در این منطقه تیراندازی کردند.
از سوی دیگر برخی منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر به سمت کشاورزان حاضر در مناطق شرق الزیتون واقع در نزدیکی پایگاه ملکه و کفار عزه تیراندازی کردند که البته آسیبی به کسی نرسید.

هنیه انتخاب نبیه بری به عنوان رئیس جنبش امل را تبریک گفت

اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب مجدد نبیه بری به عنوان رئیس جنبش امل را به وی تبریک گفت.
هنیه در تماس تلفنی با نبیه بری ضمن تبریک به وی به مناسبت انتخاب مجدد در سمت ریاست جنبش امل، برای وی موفقیت در خدمت رسانی به دولت و ملت لبنان و قضایای امت از جمله قضیه فلسطین را آرزو کرد.
نبیه بری نیز از تماس هنیه تشکر کرد و گفت که غزه نماد پایداری است.
از سوی دیگر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت وگوی تلفنی با رئیس پارلمان لبنان، برگزاری موفقیت آمیز اجلاس جنبش امل و انتخاب مجدد او به عنوان رئیس این جنبش را به وی تبریک گفت.
خالد مشعل در گفت و گوی تلفنی با نبیه بری، ابراز امیدواری کرد که وی در خدمت رسانی به دولت و ملت لبنان موفق و سربلند باشد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بری بتواند در خدمت مسائل مهم جهان اسلام و در راس آن مساله فلسطین باشد.

صهیونیست ها 2 جوان فلسطینی را در مرز غزه بازداشت کردند

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر امروز شنبه 2 جوان فلسطینی را به بهانه تلاش برای عبور از دیوار حایل در مرز نوار غزه و فلسطین اشغالی بازداشت کردند.
شاهدان عینی گفتند که نظامیان صهیونیست مستقر در نزدیکی مرز واقع در شرق نوار غزه صبح امروز شنبه دو جوان را که به دیوار حایل نزدیک شده بودند، به بازداشت خود درآوردند.

ارتش رژیم صهیونیستی هنوز هیچ بیانیه ای درباره حادثه بازداشت این دو جوان صادر نکرده است.
بنا به گزارش سازمان های حقوقی فلسطین نیروهای رژیم صهیونیستی از اوایل ماه مارس گذشته 19 جوان فلسطینی را به بهانه تلاش برای نفوذ به فلسطین اشغالی، در مرز غزه بازداشت کرده اند.

حماس اقدام فوری برای نجات اردوگاه یرموک را خواستار شد

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" خواستار مداخله فوری برای نجات اردوگاه آوارگان فلسطینی "یرموک" در سوریه پس از حمله گروه های مسلح و کشتار بی رحمانه اهالی آن شد.
اسماعیل رضوان از رهبران حماس گفت که فاجعه بزرگی در یرموک که سال ها تحت محاصره قرار داشت، روی داده است و هر چه سریعتر باید جلوی آن گرفته شود.

رضوان از تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" که در دمشق دفتر نمایندگی دارد و نیز تمامی طرف های ذیربط خواست اقدامی فوری برای نجات اردوگاه یرموک از وضعیت کنونی انجام دهند.
وی افزود درگیری های داخلی در کشورهای عربی نباید به اردوگاه های آوارگان فلسطینی کشیده شود؛ چرا که جنگ اصلی ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی است و آوارگان فلسطینی مقیم خارج باید به عنوان مهمان مورد احترام قرار گیرند و جان آنها در این کشورها حفظ شود.

گفتنی است که گروه داعش از چند روز پیش وارد این اردوگاه آوارگان فلسطینی در سوریه شده و سعی در تصرف این اردوگاه با کشتار اهالی آن دارد. خبرها حاکی از این است که داعش 70 درصد این اردوگاه را به تصرف خود درآورده است.