پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دادستانی ترکیه تحقیق درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر توطئه ترور دختر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور را در دستور کار قرار داده است.

somardooghan

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، در پی ادعای تعدادی از روزنامه‌های حامی دولت مبنی بر صدور دستور ترور سمیه اردوغان 29 ساله توسط فتح الله گولن، روحانی ترکیه‌ای که در آمریکا در تبعید به سر می برد، دادستانی آنکارا اعلام کرد تحقیق در این باره آغاز شده است.

 دفتر دادستان کل ترکیه در آنکارا این گزارش‌ها را در حکم نوعی «سرنخ» تلقی کرده است.

بنابر گزارش های منتشر شده، رسانه‌های یاد شده ادعاهای خود را بر پایه مجموعه پیام‌هایی که بین یکی از نمایندگان مخالف دولت و یک افشاگر مسائل دولت در شبکه اجتماعی توییتر مبادله شده مطرح کرده‌اند.

 وکیل گولن ضمن رد این ادعاها آن را تهمت و افترا توصیف کرد و اظهار داشت: «ترکیه هرگز تا این حد شاهد بی‌قانونی، بد‌اخلاقی و دروغ نبوده است.»

وی همچنین اظهار داشت که از سردبیران این سه روزنامه‌ها شکایت خواهد کرد.

«اومات اوران» نماینده حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق (CHP) در پارلمان ترکیه نیز که متهم به دست داشتن در این توطئه شده است ضمن محکوم کردن این ادعاها آن را پاپوشی برای مخالفان دولت خواند.

در هفته های اخیر گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال نامزد شدن سمیه اردوغان که جزء مشاوران پدرش است در انتخابات ماه ژوئن به عنوان نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه مطرح شده بود. 

اردوغان بارها گولن و هوادارانش را به دست داشتن در رسوایی فساد و چندین فقره انتشار گفتگوهای دولتی در رسانه‌ها با هدف تضعیف دولت متهم کرده است.

گولن که از سال 1999 در ایالت پنسیلوانیا در امریکا زندگی می‌کند، هر گونه دخالت در این مسائل را رد کرده است.