به گزارش پارس به نقل از فارس ، شورای استانداری صلاح‌الدین عراق امروز (دوشنبه) از توافق بر سر برگزاری یک نشست در هفته آینده برای بررسی مسئله درخواست کمک از ایران در نبرد با داعش خبر داد.

«سبهان الجیاد» عضو شورای استانداری عراق اعلام کرد که نشست روز شنبه گذشته این شورا که با حضور رئیس شورای استانداری، استاندار و شماری از نمایندگان این استان برگزار شد، پیشنهاد اعزام یک هیأت از این استان به ایران با موافقت دولت مرکزی و درخواست کمک از این کشور برای آزادی کامل استان صلاح‌الدین از دست داعش بررسی شد.

وی افزود: نظرات متعدد موافق و مخالف در این نشست طرح شد و حتی برخی علاوه بر موافقت خواستار درخواست کمک از ایران و سایر کشورهای اسلامی و عربی در منطقه شدند.

به همین دلیل تصمیم گرفته شد که در هفته آینده نشست فراگیرتری با حضور تمام اعضای شورای استانداری، نمایندگان پارلمانی از این استان و استاندار برگزار شود.

به تایید مقامات عراقی، ایران نخستین کشوری بود که به بغداد و اربیل در مهار حملات تروریست‌های داعش کمک کرده است.

«مشعان الجبوری» نماینده پارلمان عراق نیز روز شنبه، از سفر قریب الوقوع هیأتی به نمایندگی شورای استانداری «صلاح الدین» به ایران خبر داد.

الجبوری هدف از سفر این هیأت به تهران را درخواست کمک از جمهوری اسلامی ایران جهت باز پس گیری مناطقی از این استان که تحت تصرف گروه تروریستی تکفیری داعش است، عنوان کرد