پايگاه خبري تحليلي «پارس»- انجمن حجتيه فعاليت خود را در حوزه نخبگان گسترش داده و درصدد است با تقويت شاخه دانشجويي نسبت به تشكيل محافل اين انجمن در دانشگاههاي كشور اقدام نمايد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، با اقدامات منفي وزير سابق علوم، تحقيقات و فن آوري و فراهم كردن زمينه حضور گروهاي منحرف و معاند، گروه تبلیغ انجمن منحرف حجتیه براساس رهنمودهاى تشکیلاتى انجمن مرکز، به ‏دنبال ایجاد و تشکیل اتحادیه و تشکل‏هاى دانشجویى با هدف برقرارى ارتباط با اساتید و دانشجویان دانشگاه‏ها است.

عمده اقدامات عناصر انجمن حجتیه در مراکز دانشگاهي و آموزش عالي، شناسایى اساتید و دانشجویان مستعد براى جذب و به‏کارگیرى ارزیابى مى ‏شود.

 این طرح هم ‏اکنون در برخى از خوابگاه‏هاى دانشجویى استان تهران ازجمله دانشگاه علامه طباطبایى به بهانه برگزارى اعیاد، مجالس عزادارى و تشکیل برخى از کلاس‏هاى معارفى انجمن در حال پیگیرى است.

بر اساس دستور العمل تشكيلاتي اين انجمن در ترم آينده، با فشار بر وزير جديد علوم، تحقيقات و فن آوري، فضاي لازم براي اين گروه استمرار يابد. همچنين بوسيله رابطين دانشجويي با ايجاد نگرش منفي نسبت به حاكميت، فعاليت خود را گسترش دهند و در پوشش كانونهاي فرهنگي به  جذب و تبلیغ ایده انجمن حجتیه بپردازند.

hojjatie

انجمن حجتیه به عنوان یکی از جریان های ایستای مذهبی در خنثی سازی و سیاست گریز نمودن قشر مذهبی، خصوصاً نسل جوان، نقش موثری را ایفا نموده است.

انجمن حجتیه پس از رکود چند ساله، از سال 1376 فعال شده، تشکیلات خود را دنبال نموده و عناصر وابسته به این فرقه در تهران و شهرستان ها با پوشش هیأت های مذهبی و جلسات تفسیر قرآن مشغول فعالیت شده و توانسته اند افرادی از قشر جوان را جذب نمایند.

به نظر مي رسد محمد فرهادي وزير جديد علوم، تحقيقات و فن آوري تدابير جدي براي برخورد براي گروههاي منحرف خواهد داشت.

anjoman.Vahabiat00