به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر «سنت‌لوییس» در ایالت میسوری آمریکا روز یکشنبه ادامه یافت و پلیس این شهر ۱۷ نفر از تظاهرات‌کنندگان را دستگیر کرد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارش می‌‌دهد پس از تمرد تظاهرات‌کنندگان متحصن در مقابل یک فروشگاه در شهر سنت‌لوییس از دستور پلیس این شهر برای متفرق شدن، پلیس ۱۷ نفر از معترضان را دستگیر کرد.

هزاران نفر در روزهای گذشته در شهر سنت‌لوییس خواستار دستگیری و برکناری یک افسر پلیس سفیدپوست شده‌اند که روز چهارشنبه یک نوجوان سیاه‌پوست را به قتل رسانده بود.

آنچه موجب شعله‌ور شدن خشم اعتراضات ضدنژادپرستی در این شهر شده این است که بیش از یک ماه پیش هم یک افسر پلیس نوجوانی سیاه‌پوست را که ظاهراً مسلح نبود در شهر فرگوسن، از شهرهای حومه‌ای سنت‌لوییس به قتل رساند. قتل این نوجوان به تظاهرات‌های اعتراضی گسترده منجر شد و بار دیگر بحث «پرونده‌سازی‌های نژادی» و ادامه دیدگاه‌های نژادپرستانه در آمریکا را زنده کرد.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.