به گزارش پارس ، تسنیم و به نقل از العربیه، خالد الشریف سرپرست وزارت دفاع لیبی به اتهام ارائه کمک‌های تسلیحاتی به شبه نظامیان، از سمت خود برکنار شد.

لیبی از چندماه گذشته تاکنون شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین شبه نظامیان و ارتش ملی وابسته به خلیفه حفتر است. در این درگیری‌ها ده‌ها تن کشته و یا زخمی شده‌اند. 

این در حالی است که امروز در پی حمله هوایی از سوی گروه‌های شبه نظامی به اطراف ستاد مشترک ارتش لیبی در طرابلس پایتخت این کشور 8 تن کشته شدند.

پایتخت لیبی روز گذشته (31 مرداد) شاهد تظاهرات و راهپیمایی‌هایی بود که شرکت کنندگان در آن شعارهایی در حمایت از عملیات موسوم به «الکرامه» که «خلیفه خفتر» فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لببی  فرماندهی آن را بر عهده دارد، سر دادند.

معترضان همچنین ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی توسط گروه‌های شبه نظامی در شهرهای مختلف، خواستار توقف درگیری‌های شبه‌نظامیان مسلح شدند. آنها در شعارهای خود حمایت کامل خود را از مجلس نمایندگان لیبی در عبور از این مرحله بحرانی کشورشان، اعلام کردند.

همزمان، تظاهرات دیگری نیز در شهرهای «مصراته»، «بنغازی»، «سبها» و «غریان» علیه عملیات «الکرامه» به فرماندهی خلیفه حفتر  و نیز آغاز به کار مجلس جدید،  برگزار شد.

معترضان  اعلام کردند درخواست پارلمان برای مداخله خارجی‌ها خیانت به خون شهدای17 فوریه است و خون شهدا پایمال نمی‌شود.