به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد ابویی اردکان در حاشیه برگزاری یکصد و بیست و یکمین جلسه کمیسیونهای دائمی شورای عتف گفت: در جلسه شورای عالی عتف که در تاریخ 12 بهمن سال گذشته تشکیل شده بود قرار بود کارگروههایی گزارشهای ارزیابی طرح های کلان ملی را به شورای عالی ارائه کنند.

وی عنوان کرد: کارگروههای ارزیابی طرح های کلان ملی تاکنون 18 طرح کلان ملی را مورد ارزیابی قرار داده اند و پیشنهاداتی ارائه کرده اند. 

ایوبی خاطرنشان کرد: پیشنهادات آنها شامل بر این است که نظارت طرح ها مجموعه ای باشد، در ساختار نظارتی طرح ها دستگاههای اجرایی حضور داشته باشند، دستگاههای اجرایی سفارش دهنده در کمیته راهبردی نقش داشته باشند و همچنین کمیته راهبردی طرح ها بازنگری شوند.

وی افزود: طرح های کلان ملی با چالشی مانند تامین اعتبار و مدیریت مواجه هستند که قرار است برای تامین مالی اجرای طرح های کلان در جلسه آینده شورای عتف پیشنهادی را ارائه دهند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور اظهار داشت: طبق نظر کارگروههای ارزیابی قرار شد دانشگاههای فعال و قوی در حوزه های مربوط به اجرای طرح های کلان ملی در اجرای این طرح ها اضافه شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون طرح های کلان به صورت تفاهم نامه ای بوده اند و قرارداد قطعی نداشته اند.

ابویی همچنین از رونمایی پرتال ملی دبیرخانه شورای عتف خبر داد و افزود: تاکنون به جای پرتال از وب سایت استفاده می شده که امروز از این پرتال رونمایی شده و از یکشنبه هفته آینده قابل دسترسی خواهد بود.