پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رهبر فكري طيف تحول خواه اصولگرايان اخيرا در يك جلسه اي دانشجويي در پاسخ به سوالات آنان، در مورد وضعيت آينده احمدي نژاد، ناطق نوري، توافق ژنو، حصر و... مطالبي را در تبيين مواضع اين طيف از اصولگرايان مطرح ساخته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، رهبر فكري طيف تحول خواه اصولگرايان درباره موضع نظام نسبت به احمدي‌نژاد در صورت تمايل وي براي بازگشت به صحنه سياسي گفت: شك نكنيد كه نظام و اصولگرايان از رفتن احمدي‌نژاد خيالشان راحت شده و خوشحالند و قبل از اينكه توسط شوراي نگهبان رد شود، توسط ديگران رد خواهد شد.

وي درباره علي اكبر ناطق نوري و ميدان داري اش براي دولت يازدهم و اينكه تلاشهايي براي تصاحب رياست مجلس آينده دارد گفت: از اينكه او سرنوشتش را با اصلاح طلبان گره زده و اصرار بر جدايي از جبهه اصولگرايي دارد، ديگر نمي تواند فرد مورد اتكايي براي ميان داري در ميان اصولگرايان باشد در عين حال كه پيشينه وي در سال 84 در ايجاد اختلاف در شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب نيز پيش روي ما قرار دارد.

رهبر فكري طيف تحول خواه اصولگرايان از نقش ولايتي در تضعيف جبهه اصولگرايي در جريان انتخابات گذشته هم اظهار نارضايتي كرده و گفته كه بزرگان جريان اصولگرا از وي ناراحت هستند ليكن وي تلاش دارد با اصلاحاتي در مركز تحقيقات استراتژيك، موقعيت خود را در ميان اصولگرايان، بازيابي كند.

وي در مورد برخي سخنان حسن روحاني رييس دولت يازدهم هم گفته ‌است: آقاي روحاني آدم سياسي ‌است و نظرش در اين باره بيشتر از آنچه  قلبي و اعتقادي باشد، سياسي‌است و در قالب قانون اساسي با آن كنار مي‌آيد. 

وي افزوده است: آقاي روحاني از آقاي خاتمي عاقل تر است و به دنبال مهره‌چيني‌است و معتقد است با تسلط بر مجلس بهتر مي‌تواند برنامه‌هايش را پيش ببرد. به نظرم بزرگان هم به آقاي روحاني بدبين نيستند و گاهي به ايشان تذكر مي‌دهند و احترام بالايي براي آقاي روحاني نگه مي‌دارند.

رهبر فكري طيف تحول خواه اصولگرايان درباره تلاش‌هاي اصلاح طلبان و به ويژه مجمع روحانيون مبارز براي آينده نظام اظهار داشت: به دليل نقش و جايگاه مجلس خبرگان در تعيين مسر فعلي و آينده كشور، ‫اصلاح طلبان بدنبال فتح خبرگان هستند تا توهمات دوردستانه خودشان را محقق كنند‬ و حتي گزينه هم براي اين توهمات خود مطرح مي كنند.

 وي افزود: جريان اصلاحات با سال 88 هيچ فرقي نكرده، بلكه جري تر و پر رو تر هم شده‌اند و چنانچه دوباره قدرت را به دست گيرند همه نيروهاي انقلاب را قلع و قمع خواهند كرد. 

به گفته وي، اصلاح طلبان اجازه نخواهند داد كه عارف رييس‌مجلس شود، مگر اينكه او كاملا با آن ها هماهنگ شود و تعهد بسپارد. قرائن و شواهد موجود، فضاي آينده آقاي عارف را اينگونه نشان مي دهد.

وي در مورد توافق ژنو خاطرنشان ساخته است: مقام معظم رهبري منتظر آن است كه آمريكا امتحانش را در اين كار بيشتر پس بدهد. معظم‌له اين موضوع را به رييس جمهور و تيم مذاكره كننده نيز فرموده اند در هر صورت به زمان بيشتري احتياج است.

وي درباره وضعيت دو فراكسيون بزرگ اصولگرايان در مجلس و بحث وحدت آن‌ها هم گفته‌ است: ما جلسات منظمي براي وحدت داشتيم، بعضي از عناصر فراكسيون رهروان به سمت دولت رفته‌اند و متاسفانه بد قولي هايي از سوي آنها مشاهده شد و نتيجه آن را هم ديدند.

وي درباره عملكرد مجيد انصاري معاون پارلماني رييس‌جمهور هم گفته‌است: به نظر مي رسد آقاي روحاني به دنبال تعويض او باشد. او را نويسنده بيانيه‌هاي مجمع روحانيون مي‌دانند. قدرت مانور لازم در مجلس را ندارد و فضاي مثبتي به نفع او نيست، براي همين هم روحاني دنبال گزينه‌ ديگري است. احتمالا سال دولت كه بگذرد تغيير تحولات و جا به جايي هايي را شاهد باشيم.

وي درباره رفع حصر از دو تن از سران داخلي فتنه هم گفته‌است: نظام و شوراي عالي امنيت ملي بنا ندارند در اين خصوص امتيازي بدهند. اين افراد هنوز حاضر نشده اند از ظلم بزرگ و نابخشودني خود به نظام، مرزبندي با دشمنان اظهار پشيماني و اعتراف به گناه كنند و لذا در اين زمينه تغييري نخواهيم داشت.

وي افزود: البته گشايش‌هايي همواره براي آنان فراهم است، اما در اصل پرونده هيچ تغييري صورت نخواهد‌ گرفت.