به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، سید محمدرضا اصنافی در صفحه اجتماعی خود نوشت:

باید اعتراف کرد که ماجرای بورسیه فله ای و سیاسی دانشجویان دوره دکتری و جذب در هیات علمی واقعیتی است که از چهار سال پیش باید منتظر بوی گندش می بودیم که بلند شود که حالا شد. ماله کشیدن دوستان و رسانه های دوستان هم بی فایده است.

اما چند نکته:

۱. اصلاح طلبانی که خود پایه گذار بورسیه سیاسی هستند لطفا ماهی گیری نفرمایید.

۲. حجم بورسیه شدگان سیاسی و فله ای در دولت دوم آقای احمدی نژاد آنقدر بود و این آش آنقدر شور است که از لحاظ کمیت قابل قیاس با هیچ دولت ما قبل خودش نیست.

۳. بر عکس بسیاری امور دیگر دولت قبل این جریان را به هیچ وجه نمی شود با ناف جریان موسوم به انحرافی بست.

۴. درصد رسمی ندارم ولی بی شک تعداد کثیری از این افراد بورسیه شده از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) می باشند که خود نیاز به بحثی مفصل دارد که بعدا خواهم نوشت.

۵. بورسیه فله ای علاوه بر خیانت به آینده علمی کشور و نقض برجسته و عیان عدالت خیانت به خود این دانشجویان بی چاره است. آلوده شدن رزق این دوستان که اغلب دارای ریشه ارزشی هستند به لقمه شبه ناک و عادت دادن آنها به رسیدن به جایگاه های بدون تلاش متناسب با آن جایگاه ازبزرگترین مصادیق این خیانت است.

۶. قطعا یکی از تاریک ترین نقاط کارنامه دولت آقای احمدی نژاد بحثدانشگاه ها است، چهار سال اول تلاش برای تبدیل دانشگاه به دبیرستانهای بزرگ با چهار در ورودی و چهار سال دوم تلاش برای آرام نگه داشتن دانشگاه به هر قیمتی.

۷. در این میان نباید فراموش کرد آن دسته از همفکرانی که از چندین سال قبل در جریان این آبروریزی علمی بودند ولی علایق سیاسی و حزبی شان مانع از اعتراض رسانه ای به این کار شد هم لاجرم نمی توانند آبروی سیاسی خود را از این ماجرا سالم بیرون بکشند.

۸. بی استعدادی اصولگرایان در مواجهه با جوانان ریشه تاریخی دارد.

۹. به عنوان یک منتقد با شناسنامه! دولت از دولت محترم خواهشمند است این چند هزار نفر را بدون تبعیض سیاسی شناسایی و سلب مدرک کرده و در صورت جذب در هیات علمی جذب آنان را کم لم یکن نماید هر چند میلیارد ها تومن هزینه تحصیل در خارج از کشور دیگر قابل بازیافت نمی باشد.

توضیح: عکس تزیینی است!!!

hamayehjalili