به گزارش پارس به نقل از ایرنا، «محمدرضا عارف» روز چهارشنبه در مراسم افتتاح سومین دفتر استانی بنیاد امید ایرانیان کشور در زاهدان افزود: بنیاد امید ایرانیان برای حاکمیت این جهتگیری در چارچوب اساسنامه آماده همکاری با تمامی گروهها است زیرا نگاهمان در این زمینه ائتلافی و حرکت جمعی است.

وی با بیان اینکه بنای فعالیت بنیاد اختلافها نخواهد بود و آنها را کنار می گذاریم گفت: بر این باور هستیم که با همه دلسوزان کشور مستقل از دیدگاه سیاسی اختلاف چند درصدی بیشتر نداریم پس می توانیم با این منش جلو ببریم

او شروع فعالیت رسمی بنیاد امید ایرانیان را از اسفند ماه سال ۹۲ بعد از اخذ مجوز از وزارت کشور اعلام و بیان کرد: تلاش برای اعتلاء ایران اسلامی و افزایش کیفیت زندگی آحاد مردم با روشهای مختلف از جمله تولید گفت و گو، توزیع گفتمان، گسترش فرهنگ عقلانیت و اعتلاء کشورداری همراه با تفاهم و تعامل سازنده و استفاده از نخبگان، فرهیختگان و دانشمندان داخل و خارج از کشور به عنوان سرمایه های معنوی از مهمترین اهداف این بنیاد است.

وی گفت: بنیاد امید ایرانیان فقط در چارچوب قانون اساسی به عنوان میثاق ملی حرکت می کند و بر این باور هستیم که قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از مترقیترین قانونهای اساسی دنیا است لذا باید از ظرفیتهای استفاده نشده فراوان این قانون برای اعتلاء ایران اسلامی به بهترین نحو استفاده کرد.

رییس بنیاد امید ایرانیان اظهار داشت: اعتلاء ایران اسلامی در ابعاد مادی و معنوی بر مدار میانه روی و اخلاقمداری در سیاست، درایت و صداقت در رفتار و گفتار، جوانگرایی و شایسته سالاری اولویت اصلی این بنیاد است.

عارف افزود: بنیاد امید ایرانیان در جمع بندی از عملکرد یک دوره چهار ساله از سال ۸۸ تا ۹۲ به این نتیجه رسید که فعالیت جدیتری را در استانها شروع کند و محوریت فعالیتهایش را در استانها قرار دهد بر این اساس امروز سومین دفتر بنیاد امید ایرانیان کشور را در استان سیستان و بلوچستان افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه کار اصلی در دفاتر استانی بنیاد امید ایرانیان با همفکری و هماهنگی با شورای مرکزی بنیاد در تهران انجام می شود گفت: تلاش داریم به تدریج در راستای حکومت خردمندانه و مشارکت مردم نگاه اعتماد به استانها، جوانان و زنان را در کشور گسترش دهیم.

وی ادامه داد: توانمندسازی جوانان و زنان جزو اعتقادات و اولویتهای بنیاد امید ایرانیان است باید این دو قشر را برای فعالیتهای کلانتر و پذیرفتن مسوولیتهای بزرگ آماده کنیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: رویکرد بنیاد در استانهای مد نظر این است که بدور از حرکات سیاسی و جناحی با احترام به دیدگاههای سیاسی استانها پایگاهی برای همگرایی و هم اندیشی تشکیل شود.

وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم سند چشم انداز توسعه را تا افق ۱۴۰۴ عملیاتی کنیم خیلی مشکلات و مسائلی که اکنون در شاخصهای توسعه استانهایی مانند سیستان و بلوچستان با آن روبرو هستند رفع خواهد شد.

عارف گفت: همکاری بنیاد به عنوان میانجی و هماهنگ کننده با نهادهای مدنی در زمینه های مختلف با تشکیل نشست هم اندیشی یکی از اهداف اصلی بنیاد امید ایرانیان است و تلاش داریم با حفظ جایگاه حقوقی تشکلهای مردم نهاد با آنها همکاری کنیم.

وی تقویت همگرایی، صمیمیت و تعامل بین همه اقشار جامعه بدون توجه به وابستگی تشکیلاتی و همکاری و حمایت از دولتها را از دیگر اهداف بنیاد برشمرد و افزود: حمایت از هر دولتی که در کشور مستقر شود جزو سیاستهای این بنیاد است، اکنون فریضه خود می دانیم بدور از سهم خواهی با دولت اعتدال و تدبیر همکاری و از تمام توانایی و پتاسیل بنیاد برای موفقیت دولت و پاسخگویی به نیازها و مطالبات کشور استفاده کنیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان بیان کرد: بنیاد می تواند در زمینه های راهبردی در خدمت دولت باشد و با شناسایی توانمندیها و پتانسیلهای استانها به مثل سیستان و بلوچستان برای کمک به پیشرفت و تعالی این استانها با دولت همکاری کند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان جزو استانهای بسیار توانمند و برجسته است لذا بر این باوریم که توجه جدی توسط دولت در استفاده از همه سرمایه های استانی و توان بخشهای غیردولتی می تواند شاخصهای عقب ماندگی این استان را اصلاح کند.

رییس بنیاد امید ایرانیان افزود: توانمندسازی و ارتقاء بینش سیاسی، فرهنگی و مدیریتی جوانان و زنان به عنوان دو قشر راهبردی و تلاش برای مشارکت جدیترین آنان در همه سطوح کارشناسی، مدیریتی و تصمیم سازی و تصمیم گیری جزو برنامه اصلی بنیاد است.

عارف گفت: امروزه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاههای کشور مختص به بانوان است لذا باید از این پتاسیل بهترین استفاده را کنیم اما میزان مشارکت زنان وضعیت مطلوبی ندارد بطوری که در سال ۹۲ به نسبت سال قبل آن ۱،۳ درصد کاهش نشان می دهد.

وی با تاکید بر تدوین برنامه های راهبردی افزود: با توجه به نزدیکی تدوین برنامه ششم توسعه بهتر است بنیادهای استانی با تشکیل کمیته های مختلف برنامه های راهبردی مورد نیاز را برای ارتقاء شاخصها معرفی کنند.

سومین دفتر استانی بنیاد امید ایرانیان با حضور مسوولان کشوری و استانی بعد از استانهای خراسان رضوی و اصفهان امروز در زاهدان افتتاح شد.

همچنین دکتر عارف روز چهارشنبه پس از ورود به زاهدان در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به ساحت شهیدان ادای احترام کرد.