به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، مجید فضایلی در صفحه اجتماعی خود نوشت:  

استاد: برآورد من اینه که ده تا پانزده میلیون نفر از دریافت یارانه انصراف داده اند.
من: اما آمار ارائه شده از سوی دولت حدود سه میلیون نفر است. حتا نظرسنجی خود دولت هم به این نتیجه رسیده بود که ٩١. ۴ درصد از مردم ثبت نام خواهند کرد.
استاد: اما من با هر جمعی که صحبت می کردم، می گفتند که ثبت نام نکرده اند.
من: پس چه اتفاقی افتاده است؟
استاد: نظر من اینه که اقشار پایین تعداد خانواده شان بیش از آنچه که هست اعلام کرده اند. مثلا یک خانواری پنج نفره بوده است اما در هنگام ثبت نام ده نفر ثبت کرده اند.

. ١.
تاسف بار است که مدرک دکتری اقتصاد را به کسی می دهند که فهمی از مفهوم جامعه نرمال ندارد و اطرافیان خود را نمونه آماری خوبی برای تعمیم دادن به سایرین می داند.

. ٢.
خنده دار است که کسی اینچنین تصور کودکانه و بلوغ نایافته ای از جامعه داشته باشد. دلم برای آن خانوار روستایی ای می سوزد که باید صداقت شان توسط چنین متوهمین نادانی به لجن کشیده شود.

. ٣.
ماه های پس از انتخابات هشتاد و چهار، گروهی به دیدار آقای هاشمی رفتند و دلیل ناکامی اش در انتخابات را از خود ایشان جویا شدند. ایشان گفتند که سه میلیون شناسنامه باطل نشده در کشور وجود دارد و رای آنها موجبات پیروزی محمود احمدی نژاد را فراهم آورده است. بعد در برابر این ابهام که آیا اصلا چنین چیزی ممکن هست یا نه، گفته بودند که حالا اگر سه میلیون نبوده است، سیصد هزار شناسنامه که می شود پیدا کرد.

این خاطره گفته شد تا به این نتیجه برسم که ظاهرا ناتوانی در فهم بزرگی عدد چند میلیون، اپیدمی است. نه به آیت الله بودن ربط دارد و نه به مدرک دکتری و سابقه آموزشی.