به گزارش پارس به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سامانه برای هدایت موشک ها به سمت اهداف و نقاط مورد نظر استفاده می شود.

 

وی افزود: ما نیاز داشتیم که تأثیرات جوی را روی سامانه های پدافند هوایی اندازه گیری کنیم و به همین منظور سامانه کاوشی جو بالا را طراحی کردیم و امروز سیستم پدافند هوایی کشور با حداقل اختلاف قلب و چشم دشمن را نظاره می کند.

 

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه " سامانه مرکز عملیات منطقه ای تاکتیکی یکی دیگر از سامانه های تولید شده توسط پدافند هوایی است" ، اظهار کرد: امروز سلاح صیاد ۳ را برای استفاده در سامانه S۲۰۰ تولید کرده ایم که این سلاح برد، سرعت و قدرت جنگ آوری بالاتری دارد.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش در ادامه با اشاره دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در این دیدار تاکید کردند که قرارگاه پدافند هوایی خاتم باید اولویت اول دفاع از کشور باشد.

 

اسماعیلی در پایان در پاسخ به تهدیدات دشمنان اظهار کرد: نیروهای مسلح کشورمان تمام قد ایستاده اند و اجازه هیچ تجاوزی را به کشور نمی دهند. گزینه های روی میز ما، ملت و شهدا هستند.