به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، " جان کری" در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: " بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل خواستار استقرار نیروهای ناتور و یا استقرار طرفی سومی که با فلسطسین و اسرائیل در جهت روند صلح همکاری کند، مخالفت کرده است.


وی در ادامه با بیان اینکه می خواهم که فرصت ابراز دیدگاه در چارچوب توافق نامه ها به طرف اسرائیلی و فلسطینی در مورد مذاکرات سازش را بدهم گفت: این فرصت موضوع اختلافات را در جریان گفتگوها مطرح کرد اما تعدادی از افراد هیأت های مذاکره کننده اینگونه نرمش در برابر طرفین را اشتباه دانستند.

کری در مورد مذاکرات ایران محافظه کارانه عمل کرد و به نظر می رسد همان دیدگاه اوباما را داشت که مبادا به قرارداد جامع با ایران ضربه ای وارد کند.

وی اعلام کرد در حال حاضر باید بر قرارداد هسته ای با ایران متمرکز شویم و از چانه زنی با این کشور در مورد دیگر مسائل منطقه از جمله بحران سوریه بپرهیزیم.


وزیر خارجه آمریکا افزود: چارچوب امنیت منطقه ای با ایران باید پس از توافق هسته ای تعیین شود.

وی افزود: رئیس جمهور اوباما و من بر این عقیده ایم که تمرکز بر مسائل منطقه ای واجب است ولی مذاکره در مورد دیگر موضوعات میسر نخواهد بود مگر تا زمان حل پرونده هسته ای.

کری همچنین برای خواباندن نگرانی های عربستان سعودی در مورد ایران، به ملک عبدالله وعده داد که قرارداد جامع امنیتی جدیدی با این کشور امضا خواهد شد.

وزیر خارجه آمربکا بار دیگر به متحدان خویش اطمینان خاطر داد که آمریکا آنها را تنها نمی گذارد.