به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با صدور بیانیه ای مطالبات خود در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را از رئیس جمهور اعلام کرد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

" پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) غلبه اراده مردم به سال ها دیکتاتوری، استبداد و اهانت به شعور ملت ایران بود. مردمی که در سالیان پس از پیروزی انقلاب همچنان بر آرمان های انقلاب خویش ماندند و با حضور به هنگام و با بصیرت در تمامی عرصه از جنگ تحمیلی گرفته تا فتنه های ۷۸،۸۸ و ۹ دی وفاداری خویش را به نظام جمهوری اسلامی ثابت نمودند و علی رغم بی بصیرتی برخی خواص در طول ۳۵ سال اخیر، همواره با پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری جواب انحراف برخی شخصیت هایی که خواسته یا ناخواسته با کج روی درصدد ضربه به انقلاب بودند را به خوبی دادند.

اکنون که در ۳۵ سالگی این انقلاب بزرگ قرار داریم در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی آزمون های بزرگی در پیش داریم که انتظار می رود دلسوزان نظام، ملت بزرگ ایران و دانشجویان آگاه مثل همیشه با پایبندی به آرمان های والای انقلاب اسلامی، در مقابل انحرافات احتمالی، ایستادگی کنند تا انقلاب در مسیر پیش بینی شده با سرعت پرشتاب حرکت کند.

اکنون در ۳۵ سالگرد پیروزی انقلاب ما دانشجویان انتظار داریم دولت محترم در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موارد ذیل را مورد توجه قرار دهد:

در چند ماه گذشته از سوی مشاوران رئیس جمهور و همچنین از سوی شخص رئیس جمهور ادبیات نامناسبی در مقابل مطالبه گری منتقدان دولت به خصوص در مسئله هسته ای شاهد بودیم در صورتی که خود در مقابل انتقادهای وارده جوابی شفاف، روشن، قاطع و مستدل نداشته و صرفاً با کلی گویی و صحبت های پراکنده، آنچه باید به مردم بگویند را نمی گویند و با ژست روشن فکری سعی می کنند افکار عمومی را به گونه ای مدیریت کنند که گویی می خواهند آن چه در گذشته با سوء مدیریت (به قول خودشان) در عرصه سیاست خارجی از دست دادیم با چند دور مذاکره و نشست بدست آورند!

آنچه دغدغه ما دانشجویان است حفظ دستاوردهای هسته ای، خون شهدای هسته ای، تأکید بر آرمان های انقلاب و امام خمینی (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب است. ما دانشجویان بیم آن داریم اتفاقاتی که در ریاست حجت الاسلام روحانی بر ریاست شورای عالی امنیت از سال ۸۲ تا ۸۴ در طول توافق نامه های سعدآباد، پاریس و بروکسل روی داد اتفاق بیفتد و بار دیگر با سوء تدبیر امید مردم ایران را ناامید کنند.

از دولت محترم انتظار داریم تمامی مسائل کشور را به سیاست خارجی و پرونده هسته ای گره نزند و قدری به توانمندی داخلی و حمایت از تولید ملی کار و سرمایه ایرانی بپردازد چرا که با تجربه ای که از غرب به سرکردگی آمریکا سراغ داریم به آینده مذاکرات هسته ای خوشبین نیستیم و در صورتی که تمام ظرفیت برای حل مشکلات جاری کشور به حل پرونده هسته ای گره بخورد در صورت شکست، جبران هزینه وارده بر کشور، بسیار دشوار و از خواهد بود.

انتظار داریم سیاست خارجی را مترادف با پرونده هسته ای ندانند سیاست خارجی کشور ایران باید متشکل از منافع ملی و امنیت ملی باشد توجه به محورهای مقاومت هم چون سوریه و حزب الله لبنان، حمایت از مردم فلسطین، تقویت ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین، پیگیری کامل اتفاقات منطقه خاورمیانه و حمایت از گروه های اسلامی از جمله مواردی است که متاسفانه در سیاست خارجی دولت یازدهم وزن کم تری به خود اختصاص دادند.

در عرصه اقتصادی، از دولت محترم انتظار داریم به وعده های داده شده عمل کند و بهبود وضع معیشت مردم را با اقدامات مناسب و شایسته و نه در حد سخنان بی عمل و حرکت های نمایشی مثل توزیع سبد کالا که نه تنها شایسته ملت ایران نبود بلکه توهینی به آنان محسوب می شد پاسخ دهد و رفاه، آرامش و امنیت اقتصادی مردم جز دغدغه اصلی مسئولین امر باشد.

در عرصه فرهنگی انتظار داریم در حوزه حجاب، امر به معروف و نهی از منکر اقدامات حیاتی انجام دهد چرا که متأسفانه آن چه شایسته ملت ایران است تبدیل شدن به الگوی کامل کشور اسلامی است که با بی اخلاقی و ناهنجاری های موجود در جامعه که با بی تدبیری مسئولان روز به روز رو به گسترش است و بیم آن می رود فردای کشور چیزی نباشد که خون بیش از دویست هزار شهید برای آن ریخته شده است.

در پایان باید بگوییم در پیگیری از آرمان های انقلاب اسلامی که حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با غده سرطانی، رژیم منحوس صهیونیستی و سیاست های ظالمانه ایالات متحده آمریکا را در بر می گیرد تا مطالبه گری از مسئولان در مورد سرنوشت کشور، ذره ای عقب نمی نشینم و هرگونه ناملایمات و اهانت هایی که در داخل و خارج از کشور صورت می گیرد باعث نخواهد شد که از مسیری که برای عزت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفتیم پا پس بکشیم بلکه گام های ما استوارتر از قبل خواهد شد چرا که ما اعتقاد داریم در مقابل قطره قطره خون شهدا مسئولیم" .