به گزارش پارس به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران پیشنهاد حذف تبصره ۲۱ این لایحه را که مربوط به درآمد هدفمندی یارانه ها در سال ۹۳ است را مطرح کرد.

وی اظهار داشت: از زمانی که قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شد به زندگی فقرا فشار آورده شد.

نماینده تهران با بیان اینکه تبصره ۲۱ هم به زندگی فقرا هجوم می برد گفت: ۱۷درصد جامعه ما کسانی هستند که اگر ۴۰ آنها ۴۱ شود نمی توانند زندگی کنند. ما راضی نشویم که به مستمندان جامعه فشار وارد شود.

محجوب افزود: تصویب تبصره ۲۱ برابر چک سفید امضا به دولت دادن است.

در ادامه بعد از صحبتهای محجوب احمد توکلی نماینده مردم تهران نیز در بیان اخطاری اظهار داشت: این مبلغ که در تبصره ۲۱ آمده برابر یک سوم بودجه عمومی دولت است و باید به اندازه کافی برای آن وقت گذاشت.

وی افزود: باید درباره این موضوع مهم مذاکره شود و این حکم جدید به لایحه اضافه شده است.

توکلی اظهار داشت: در کمیسیون هم پیرامون این موضوع بحث های کافی انجام نگرفته است، این تبصره عادی نیست بلکه موضوع هدفمندی به سرنوشت آحاد مردم بستگی دارد.

بعد از اخطار توکلی لاریجانی رئیس جلسه گفت: بنده تذکر شما را وارد نمی دانم، این تذکر شما مربوط به لوایح یک شوری است در اینجا مواردی اضافه نشده بلکه تنها یک تبصره اضافه شده است البته درخصوص این که باید دقت نظر کافی در این تبصره داشته باشیم را قبول دارم. باید وقت کافی برای بحث درخصوص این تبصره گذاشت.

این پیشنهاد محجوب با مخالفت کمیسیون تلفیق مواجه شد و معاونت نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهور نیز با این پیشنهاد مخالفت کرد، در نهایت پیشنهاد حذف تبصره ۲۱ که مربوط به اجرای هدفمندی یارانه ها در سال ۹۳ بود با ۵۹ رأی موافق، ۱۳۲ رأی مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس تصویب نشد.