به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از سایت خبری العهد، کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که در ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی، کنفرانسی در مقر این هیات برگزار و نتایج نهایی شمارش آرای همه پرسی پیش نویس قانون اساسی در این کشور اعلام خواهد شد.

در این کنفرانس که از سوی کمیته عالی انتخابات مصر به ریاست نبیل صلیب برگزار می شود، نتایج نهایی همه پرسی پیش نویس قانون اساسی که طی دو روز گذشته برگزار شد، اعلام می شود.

پیشتر مسئولان وزارت کشور مصر و کمیته های انتخاباتی اعلام کرده بودند که اکثریت قاطع شرکت کنندگان مصری در همه پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید رای" آری" داده اند.

عبدالفتاح عثمان، مدیر روابط عمومی در وزارت کشور مصر خاطرنشان کرد که میزان مشارکت مردم در همه پرسی پیش نویس قانون اساسی مصر از ۵۵ درصد پا فراتر گذاشته است و شاید تعداد افرادی که به این پیش نویس رای آری داده اند، از ۹۵ درصد نیز بگذرد.

وی در مصاحبه با شبکه الحیاة عنوان داشته بود که تعداد کمیته های انتخاباتی بسیار زیاد است و از ۳۰ هزار کمیته نیز پا فراتر می گذارد و نتایج اولیه حاکی از آن است که تعداد بسیاری در این همه پرسی مشارکت کرده و تعداد بی شماری نیز به آن رای آری دادند.