به گزارش پارس به نقل از فارس، یک انجمن علمی دیگر، همانند برخی دیگر از نهادهای علمی از تحریم نهادهای علمی اسرائیلی اعلام حمایت کرد.

« انجمن مطالعات سرخپوستان و بومی های آمریکایی» در وب سایت رسمی خود اعلام کرده که این گروه « رسماً از تحریم نهادهای علمی و فرهنگی اسرائیل که کمپین فلسطینی های حامی تحریم علمی و فرهنگ اسرائیل آغازگر آن بوده است، اعلام حمایت می کند. »

دبیر این انجمن در وب سایت رسمی آن نوشته شورای تصمیم گیری انجمن مطالعات سرخپوستان طی چند ماه گذشته به توافق رسیده تا از تحریم علمی اسرائیل اعلام حمایت کند و خودش بیانیه ای در این باره صادر کند.

در بیانیه این انجمن امده است: « شورای انجمن مطالعات سرخپوستان و بومی های آمریکا مراتب اعتراض خود را به تجاوز به آزادی علمی گروه" اندیشمندان و محققان بومی های فلسطینی" در سرزمین های اشغالی و اسرائیل که از حق آزادی بیان، فعالیت و تشکیل اجتماعات محروم هستند، اعلام می دارد. »

چندین موسسه و نهاد علمی تا کنون از تحریم علمی موسسات اسرائیلی اعلام حمایت کرده اند. « انجمن مطالعات آمریکا» روز دوشنبه اعلام کرده بود به این جنبش می پیوندد.

انجمن مطالعات آمریکایی یکی از قدیمی ترین مراکز در حوزه مطالعات آمریکا است که با هدف مطالعه و تحقیق در زمینه فرهنگ آمریکا از گذشته تا عصر حاضر ایجاد شده است. این انجمن در شهر واشنگتن دی. سی. ، پایتخت ایالات متحده، واقع است.