به گزارش پارس ، سیدمهدی موسوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نقض تفاهم نامه ژنو توسط آمریکا دیگر الزامی برای نابودکردن سوخت هسته ای ایران وجود ندارد و ما می خواهیم دولت را ملزم کنیم تا میزان غنی سازی را به ۶۰ درصد برساند.

وی با بیان اینکه جمع آوری امضا برای این طرح به جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده موکول شده افزود: البته در رابطه با تهیه این طرح گفت وگوهایی با تعدادی از نمایندگان داشته ام و موافقت آنها را جلب کردم.

موسوی نژاد یادآور شد: بنا داریم بعد از جمع آ وری امضای نمایندگان، این طرح را با فوریت تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین این طرح را واکنشی به اعمال تحریم ها از سوی آمریکا عنوان و خاطر نشان کرد: ما اجازه نمی دهیم دولت بیش از این محدودیت های برای حق مان ایجاد کند.

محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با ابزار بی اطلاعی از تهیه چنین طرحی گفت که شاید یک یا چند نفر این طرح را تهیه کرده باشند ولی هیچ اشکالی در غنی سازی ۶۰ درصد و بالاتر از آن در چارچوب فعالیت صلح آمیز هسته ای وجود ندارد و NPT چنین اجازه ای داده است.

وی افزود: البته این بستگی به رویکرد ایران دارد که بخواهد تصمیم بگیرد براساس نیازهایش سوخت را خریداری کرده یا در داخل تولید کند ما در گذشته در نامه رسمی به آژانس درخواست سوخت ۲۰ درصد را داشتیم و آنها به ما ندادند و خودمان تولید کردیم ما چنین توانایی داریم تا نیاز هایمان را برطرف کنیم.

همچنین قاسم جعفری عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول گرایان نیز در این رابطه گفت: با عهدشکنی آمریکایی ها و پیشینه تاریخی آنها غنی سازی ۶۰ درصد باید انجام شود دشمنان ما به ما ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند و ما باید مسیر منطقی مان را در پیش گیریم.

ابراهیم کارخانه ای رییس کمیته ای هسته ای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی چنین طرحی را در کمیسیون مطرح نکرده است.