به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بحث اصلی در تولید هر محصول توجه به سه فاکتور یعنی کیفیت، قیمت تمام شده و استفاده از فناوری های روز در تولید است.
وی افزود: نیاز صنعت خودروسازی به این سه خصوصیت اساسی است و در صورت اجرای این عوامل می توان به تغییر وضعیت و بهبود صنعت خودروسازی امیدوار بود.


این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر بالا بودن قیمت تمام شده خودروی داخلی ضعف محسوب می شود و بررسی عوامل موثر بر قیمت تمام شده نیاز است.

گروسی تصریح کرد: کیفیت خودرو باید مدنظر باشد و توجه به ظاهر در کنار کیفیت لازم است استفاده از طراحی های جدید در حوزه" خودرو" و در راستای سلیقه و درخواست مشتریان به جذب خریدار کمک می کند.
وی ادامه داد: تنوع در خودروهای خارجی در کنار کیفیت به فروش بالا و بازاریابی و تأثیر روانی برمشتریان اثر دارد.
نماینده تهران، شهریار، ملارد وشهرقدس گفت: تعدیل نیرو و کاهش تولید داخلی و رسیدن به تولید ۷۰۰ هزار خودرو برای تولید مناسب نیست با توجه به مصرف آب، برق، گاز و نیروی انسانی رسیدن به تولید ۱.۵ میلیون بر هزینه های جاری و مصرفی تغییری وارد نمی کند.


وی افزود: کاهش کمیت خودرو بر کیفیت تأثیر دارد و با پایین آمدن تیراژ تولید میزان کیفیت نیز کاهش می یابد با توجه به تولید ۱۹.۵ میلیونی خودرو در چین روز به روز میزان کیفیت در کنار کمیت بالا می رود.
این نماینده مجلس گفت: کاهش تولید برقیمت خودرو در بازار تأثیرگذار است و بازار خودرو به افزایش تولید با کیفیت نیاز دارد در حال حاضر با تکنولوژی های خوب و قطعه سازان موجود دستیابی ممکن است.


وی گفت: مشارکت با شرکت های خودروسازی بزرگ جهانی یکی از راه های توسعه صنعت خودرو است و با واردات خودروهای نامرغوب جای حضور خودروهای مناسب پرمی شود.
وی افزود: دعوت از خودروسازان بزرگ و برگزاری همایش های تولیدی در راستای خودرو در آشنایی و ورود سرمایه به کشور موثر است.


گروسی تصریح کرد: این مشارکت نباید به سمت انحصاری شدن برود و با مدیریت و برنامه ریزی دقیق در مشارکت صورت می گیرد درحال حاضر توجه به بازارهای ۲۳ کشور هم مرز با ایران به اقتصاد کشور کمک می کند.
وی در پایان گفت: بهبود صنعت خودرو با محوریت وزارت خانه های صنایع و معادن اقتصاد و گمرک و همکاری با کمیسیون های تخصصی مجلس امکانپذیر است.