به گزارش پارس ، مجتبی شیرقاضی، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت وگو با ایسنا، از اختتامیه نمایشگاه مصلی در روز پنج شنبه ۲۸ شهریور خبر داد و گفت: قرار بود آخرین روز برگزاری نمایشگاه مصلی بیست و نهم شهریور ماه باشد که این کار یک روز زودتر انجام شد.

وی ادامه داد: عمده تقاضای مردم در نمایشگاه های پاییزه لوازم تحریر، کیف و کفش و پوشاک است. تفاوت نمایشگاه مصلی با سایر نمایشگاه های پاییزه نیز این بود که محور و پایه اصلی کاری این نمایشگاه توزیع لوازم تحریر بود.

او با بیان این که به دلیل عدم همزمانی نمایشگاه مصلی با سایر نمایشگاه های پاییزه عمده تقاضاها به نمایشگاه مصلی انتقال یافت، تصریح کرد: استقبال از خرید لوازم تحریر در نمایشگاه مصلی نسبت به سایر نمایشگاه های پاییزه بسیار بیشتر بوده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در واکنش به اظهارات رییس شورای اصناف مبنی بر تامین کالاهای اساسی عرضه شده در نمایشگاه های پاییزه از سوی اتحادیه ها و تشکل ها اظهار کرد: بر اساس مصوبات کمیته برگزاری نمایشگاه ها و همچنین شورای کنترل و تنظیم بازار استان تهران چند قلم کالای تنظیم بازاری را برای عرضه مصوب کردیم تا در نمایشگاه ها توزیع شود.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از کالاهایی که در نمایشگاه های پاییزه عرضه می شود نظیر روغن و گوشت گرم از سوی تشکل ها و اتحادیه ها برای توزیع هماهنگ شده است.

شیرقاضی با تاکید بر این که چهار قلم کالا به عنوان کالای تنظیم بازاری از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای عرضه در نمایشگاه های پاییزه سهمیه داشته است، گفت: این کالاها شامل برنج، شکر و مرغ منجمد بود که برنج در سه نوع عرضه شد. در کنار این سه کالا دفترچه های تنظیم بازاری نیز در نمایشگاه های پاییزه عرضه شد که هماهنگی عرضه این کالاها در نمایشگاه با اتحادیه ها و تشکل ها نبوده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: بقیه ی کالاها نظیر حبوبات، برنج های ایرانی، خرما، ترشی و مربا جزو کالاهایی بودند که توسط خود اتحادیه ها در نمایشگاه توزیع شد.

وی در پایان با بیان این که معدل تخفیفی که به کالاهای عرضه شده در نمایشگاه های پاییزه اختصاص یافت ۱۵ درصد بود خاطرنشان کرد: این در حالیست که تخفیف قائل شده برای روغن پنج درصد بوده و قیمت کالاهای تنظیم بازاری نیز بر اساس قیمت های مصوب عرضه شده است.