به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سهیل صدیقی کاردار پاکستان در ایران گفت: دولت جدید پاکستان در تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان مصمم است.

وی افزود: تکمیل این پروژه گازی با منافع ملی پاکستان در ارتباط است و اسلام آباد به منافع ملی خود بدون توجه به این که چه دولتی کشور را اداره می کند متعهد است.

ممنون حسین در تاریخ ۳۰ ژوئیه با پشتیبانی حزب مسلم لیگ نواز به عنوان دوازدهمین رییس جمهور پاکستان انتخاب شد.

صدیقی به نیاز مبرم پاکستان به انرژی اشاره کرد و گفت: اسلام آباد خط لوله گاز ایران و پاکستان را باوجود تهدیدها و فشارهای خارجی تکمیل خواهد کرد.

آصف علی زرداری رییس جمهور سابق پاکستان در تاریخ سوم اوت در سفر به ایران تاکید کرد که اسلام آباد به تمام توافقات امضا شده بین ایران و پاکستان از جمله توافق نامه خط لوله آی. پی پایبند است.

خط لوله ۲۰۰۰ کیلومتری آی. پی که هزینه آن بین یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می شود صادرات روزانه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب از گاز طبیعی ایران به پاکستان را میسر خواهد کرد.

ایران تاکنون بیش از ۹۰۰ کیلومتر از این خط لوله را در خاک خود احداث کرده است. آمریکا تهدید کرده که اگر اسلام آباد توافق نامه گازی با ایران را اجرا کند این کشور را تحریم خواهد کرد. اما پاکستان بارها تاکید کرده که پروژه گازی با ایران را دنبال خواهد کرد.