به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در حالی شاخص کل قیمت ها بر پایه سال ۹۰ رشد بیش از ۵۰ رقمی را طی ۱۵ ماه گذشته پشت سر گذاشته که از ۱۱۱.۸ در فروردین ۹۱ به ۱۶۱.۴ در ماه پیش رسیده است.

شاخص قیمت ها از ابتدای بهار سال پیش تاکنون همواره روندی صعودی طی کرده است به طوری که در آخرین آمار در خرداد ماه سال جاری بالاترین شاخص برای سطح قیمت ها رقم خورده است.

در عین حال نگاهی به تورم قیمت ها در سبد کالای شهری از فروردین ۹۱ تا خرداد ۹۲ نیز حاکی از تغییر و نوسان درنرخ تورم است به طوری که تورم در شش ماهه اول سال گذشته با طی دوره ای نزولی در نیمه دوم سیر صعودی خود را آغاز می کند.

با در نظر گرفتن کمترین میزان تورم در دوره زمانی طی شده که با ۲۴.۸ در مهر ۹۱ اتفاق افتاده و بالاترین حد یعنی نرخ ۳۲.۶ درصدی در خرداد ماه سال جاری می توان گفت که سطح تورم در کشور در هشت ماه هشت درصد افزایش یافته است.

اما بر خلاف سال پیش که تورم با شیب نزولی کم کم صعودی شد در سال جاری تاکنون خلاف این روند اتفاق افتاده و از ابتدای سال تورم همواره با رشد مواجه بوده است به طوری که از ۲۹.۸ در فروردین به ۳۱ درصد در اردیبهشت و در نهایت به ۳۲.۶ درصد در خرداد رسید تا بهار ۹۲ رشد بیش از ۲.۵ درصدی را تجربه کرده باشد.