به گزارش پارس ، لطف الله بیات به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، گفت: کارگران از رییس جمهوری آینده کشور توقعاتی دارند و می خواهند که با رفع موانع و مشکلات تلاش کند جامعه کارگری همچون گذشته پویا و فعال شود.

وی به بخشی از انتظارات کارگران از رییس جمهوری آینده کشور اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین خواسته های کارگران، اصلاح قانون کار است که در این دولت به شکل دیگری دنبال شد.

بیات افزود: در حالی که انتظار جامعه کارگری این بود که قانون کار با نظر همه شرکای اجتماعی تدوین شود اما به صورت یکطرفه و یکجانبه به مجلس ارسال شد و سرانجام با مخالفت جامعه کارگری هم از سوی مجلس برگشت خورد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور ادامه داد: موضوع دیگری که به دغدغه امروز کارگران مبدل شده، حقوق و دستمزد است که شاهد بودیم به چه صورت در شورای عالی کار به تصویب رسید و در نهایت با شکایت کارگران به دیوان عدالت مواجه شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه دیوان عدالت نیز تا به امروز جواب قانع کننده به ما نداده و لذا از دولت آینده انتظار داریم که در جهت احقاق حقوق کارگران موضوع را پیگیری کند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در بخش دیگری از گفت وگو با ایسنا، ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید، بهره وری در صنایع و کشاورزی و جلوگیری از اخراج و تعدیل نیروی کار را از مهمترین خواسته های جامعه کارگری ذکر کرد که رییس دولت یازدهم باید به آنها توجه جدی داشته باشد.

به گفته بیات اگر بخش اقتصاد کشور فعال و پویا شود از تعدیل و ریزش نیروی کار جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین از دولت تدبیر و امید خواست که طرح بهسازی قراردادهای موقت کار را به سرانجام برساند.

بیات خاطرنشان کرد: این طرح که به موضوع قراردادهای موقت کارگران می پردازد از زمان مجلس ششم مطرح شد ولی به تصویب نرسید.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم تصویب طرح در مجلس ششم چقدر به تصویب آن در دولت آینده امیدوار است؟ از زمان مجلس ششم تا کنون مدت بسیاری گذشته است؛ شاید آن زمان مشکلات اقتصادی همچون حال حاضر بروز نکرده بود و نمایندگان مجلس و دولت ضرورت تصویب این طرح را احساس نمی کردند ولی شرایط امروز ایجاب می کند با وضعیتی که در بخش های تولید و اشتغال کشور حاکم شده است، در وضعیت کارگران قراردادهای سفید امضا و موقت ترتیب اثر داده و جلوی ظلم مضاعف به آنها گرفته شود.

وی از دولت آینده خواست تا در جهت ساماندهی مشکلات ویژه کارگران نظیر مسکن، ازدواج و اشتغال تلاش کند.