به گزارش پارس نیوز، 

سید حمید پور محمدی امروز پنجشنبه در نشست خبری اعلام و یژگی ها بودجه سال 98 در شرایط تحریم ها که در محل این سازمان برگزار شد، افزود:به طور طبیعی با وجود تحریم ها و نوسانات ایجاده شده در بازار پول و ارز با محدودیت هایی مواجه هستیم بطوری که بودجه گیری سخت و پیچیده ای داریم زیرا شرایط تحریمی روی اقتصاد تاثیر می گذارد.
وی اظهار داشت:تلاش داریم در بودجه سال 98 منابع و مواد اولیه در اختیار تولید کنندگان قرار داهیم تا تولید با رکود مواجه نشود.
پور محمدی با اشاره به اینکه اشتغال اولویت برنامه های سال 98 قرار گفته است،گفت: ممکن است برای سال آینده با محدودیت هایی در حوزه محیط زیست و علم- دانش مواجه شویم؛ اما با فرض تحریم اینکه تحریم ها در سال آینده برقرار خواهد بود پایداری اقتصاد و کشور در دستور کار است.
وی تصریح کرد: برای مقابله با تحریم ها انضباط بودجه ای و شفافیت بودجه ای مد نظر قرا دارد که در سال 97 گام بلندی در این راستا برداشته و مردم و اصحاب رسانه بطور مستقیم در کم و کیف برنامه و بودجه قرار گرفتند؛ امسال هم تلاش داریم این مهم عملیاتی شود و زوایای جدید انواع معافیت ها و گمرگ، یارانه های مستقیم و غیر مستقیم در اختیار مردم و افکار عمومی قرار گیرد.
پور محمدی افزود:در بودجه سال 98 یارانه 42 هزار و 500 تومانی باقی می ماند، حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری 20 درصد رشد خواهد داشت. برای حقوق بازنشستگان دارای حداقل حقوق 2 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق در نظر گرفته شده است.همچنین برای مقابله با فقر مطلق 7 هزار میلیارد تومان برای حمایت از معیشت اقشار ضعیف، 35 هزار میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت ، 15 هزار میلیارد تومان برای عدالت در مناطق در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت:همچنین برای بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور اعتبارات نهاده های کشاورزی در قالب یارانه 20 درصد رشد خواهد داشت و همچنین برای خرید گندم 5 هزار میلیارد تومان سال 97 به 8 هزار میلیارد توامن در سال 98 می رسد.
پور محمدی در باره بودجه عمرانی گفت: نه تنها کاهش نداشته ایم بلکه افزایش داشته ایم ؛ بطوری که در سال 97 حدود 62 هزار میلیارد تومان بود که در بودجه 98 حدود 65 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
ادامه دارد....