به گزارش پارس، روح الله بیگی امروز در گفت وگو با فارس با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده در دو سال اخیر در اقتصاد کشور و مدیریت اقتصادی آن، اظهار داشت: صنعت و تولید در کشور دچار رکود و مشکل شد و این مشکلات و نارسائی ها منجر به افزایش بیکاری و تورم و کاهش تولید شد.

وی با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه ها به دلیل اجرای ناقص و عدم پرداخت سهم تولید و کشاورزی از محل هدفمندی یارانه ها مشکلات تولید را دو چندان کرده است، تصریح کرد: چالش های ارزی و عدم مدیریت مناسب اقتصاد کشور، شوک دیگری به تولید کشور وارد کرده است.

بیگی با اشاره به عدم تخصیص بودجه کافی و لازم در بخش صنعت آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: نیاز استان برای توسعه صنعت و همچنین وجود مزیت های نسبی آن بیشتر از تخصیص بودجه و توجه به صنعت آذربایجان غربی در حال حاضر است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: نوسانات ارزی و افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی در نگاه اول سبب ایجاد رقابت با کالاهای خارجی می شود اما با توجه به اینکه مواد اولیه و تجهیزات نیز تحت تاثیر این افزایش قرار دارد، برای تولید مشکل ساز است.

وی ادامه داد: تمام این عوامل دست به دست هم سبب ایجاد انگیزه قاچاق کالاهای موجود در کشور به خارج از کشور می شود و کمبود کالا و افزایش تورم را دامن می زند.

بیگی با اشاره به کاهش حجم تولید در کشور، ابراز داشت: قوانین و مقررات غیرثابت و متغیر، چالش های ارزی، واردات بی رویه، عدم حمایت و عدم ارائه تسهیلات مناسب می تواند حجم تولید را کاهش دهد.