مهدی پازوکی درباره وضع اقتصاد کشور اظهار کرد: اقتصاد ایران از ساختار منظم و باانضباطی برخوردار نیست.

وی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی اقتصاد کشور بی‌انضباطی اقتصادی است، تصریح کرد: این بی‌انضباطی در سال‌های اخیر اقتصاد ایران را به‌شدت رنج داده است.

کارشناس اقتصادی کشورمان با تأکید بر اینکه رسیدن به انضباط اقتصادی شاخه‌های مختلفی دارد، اضافه کرد: باید اصلاحات اساسی و زیربنایی در هر یک از این شاخه‌ها اعمال شود.

پازوکی با اشاره به اینکه باید انضباط پولی در سیستم بانکی کشور شکل بگیرد، تصریح کرد: اگر این مهم را در سیستم بانکی شاهد باشیم یک قدم به انضباط اقتصادی نزدیک‌تر می‌شویم.

وی با بیان اینکه انضباط مالی باید در سند بودجه ایجاد شود، اضافه کرد: ایجاد انضباط مالی در سند بودجه ضلعی از ساختار انضباط اقتصادی در بدنه اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه انضباط اداری در سیستم اداری هم باید مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: زیرا این بخش تکمیل‌کننده پازل انضباط اقتصادی در کشور در کنار انضباط مالی و پولی در سند بودجه و بانک‌ها است.

پازوکی با اشاره به اینکه اگر این حلقه‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرد، زنجیره انضباط اقتصادی در بدنه اقتصاد کشور ایجاد می‌شود، اضافه کرد: رعایت این موارد نهایتاً منجر به ایجاد انضباط در بدنه اقتصاد کشور و رسیدن به ثبات اقتصادی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رسیدن به انضباط اقتصادی فضای رونق تولید را ایجاد می‌کند، اظهار کرد: فضای کسب و کار هم به‌موازات آن رونق پیدا می‌کند.