یزدان سیف در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: بازار در برخی از فصول سال با افزایش تقاضا مواجه می شود و رسالت تنظیم بازار در چنین مواقعی تزریق کالا با هدف جلوگیری از افزایش قیمت ها، حفظ آرامش بازار و دسترسی آسان مردم به اقلام و کالاهای اساسی با نرخ مصوب است.

وی در ادامه به سیاست های تنظیم بازار تامین کالاهای اساسی مورد نیاز در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: امسال 30 هزار تن برنج وارداتی از طریق شبکه توزیع زنجیره ای و کارگروه تنظیم بازار استان ها با قیمت مصوب هر کیلو دو هزار و 600 تومان (برنج اروگوئه) و دو هزار و 700 تومان (برنج سفید) در اختیار مصرف کنندگان و خانوارها قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی ایران با اشاره به این جمله که بخشی از مصرف شکر در ماه رمضان مربوط به صنف و صنعت و بخش دیگر مربوط به خانوار است، افزود: به جهت تنظیم بازار در این ماه 20 هزار تن شکر با نرخ مصوب هر کیلو گرم دو هزار و 520 تومان به حوزه صنف و صنعت و 30 هزار تن شکر با نرخ مصوب در اختیار خانوارها قرار گرفته است.

وی با عنوان اینکه نرخ عمده فروشی شکر دو هزار و 520 تومان و نرخ خرده فروشی این کالا بصورت فله ای دو هزار و 700 تومان است، افزود: قیمت شکر بسته بندی در قالب های 900 و 1000 گرمی به ترتیب دو هزار و 950 تومان و سه هزار و 200 تومان است.

سیف با تصریح اینکه شکر یک کالای دارای نرخ مصوب است، اظهارداشت: اگر فروشگاهی بالاتر از قیمت مصوب این کالا را به مردم عرضه کند به یقین مرتکب گرانفروشی و تخلف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: روغن نباتی نیز در ماه مبارک رمضان با پنج درصد تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای و مراکز فروش به خانوارها عرضه می شود.