پایگاه اینترنتی خزانه داری آمریکا از انعقاد یک مصالحه بین اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا و شرکت ابزارآلات پزشکی یونایتد (یو ام آی) در اواخر ماه فوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا اعلام کرده که مصالحه ای برای دریافت 515 هزار و 400 دلار جریمه از شرکت یو ام آی امضا کرده است. این شرکت که در کالیفرنیای آمریکا به ثبت رسیده، موافقت کرده که در قبال عدم پیگیری قضایی اتهامش در خصوص 56 مورد نقض مقررات تحریم ایران این مبلغ را به دولت آمریکا پرداخت نماید. این نقض های ادعایی در فاصله سال های 2007 تا 2009 رخ داده و شرکت یو ام آی تجهیزات عکس برداری پزشکی به افرادی فروخته که اطلاع داشته یا باید اطلاع می داشته که قرار است آنها این تجهیزات را مجددا به مشتریانی در ایران صادر کنند. همچنین این شرکت آمریکایی فروش تحهیزات عکس برداری پزشکی از طریق یک شرکت مستقر در امارات به ایران را تسهیل کرده است.

اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا اعلام کرده که شرکت یو ام آی به صورت داوطلبانه نقض های احتمالی را به این اداره اعلام نکرده و اینکه نقض های احتمالی یک مورد خیلی برجسته نبوده است.