«سید اعتضاد مقیمی» مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر و فرمانده عملیات بزرگ شستشوی تجهیزات برقی بخش توزیع خوزستان اظهار داشت: از 3 هزار کیلومتر خطوط برنامه ریزی شده جهت عملیات شستشو و اصلاح شبکه در شهر اهواز، تاکنون نزدیک به نیمی از آن به انجام رسیده است.

وی افزود: براساس این برنامه، تاکنون 1482 کیلومتر خط توزیع شهر اهواز شستشو و اصلاح شده است.

مقیمی با بیان اینکه "در قالب این برنامه تاکنون 215  فیدر توزیع اورهال شده است"، گفت: هم‌اکنون روزانه تنها در شهر اهواز نزدیک به 900 نفر در قالب تیم هایی مشغول به فعالیت هستند و راهبری این تعداد نفرات و عملیات در حال انجام، کار بزرگ و سنگینی است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار است که این تعداد نفرات در یک شهر مشغول عملیات شست‌وشو و اورهال شبکه توزیع هستند و از این دیدگاه، این کار را می توان بزرگترین عملیات شست‌وشو و اورهال یکپارچه شبکه توزیع در کشور دانست.

مدیرکل دفتر نظارت برتوزیع توانیرخاطرنشان کرد: برای انجام این عملیات، روزانه نفرات در قالب گروه‌های مقره شوی، آتشنشان، اکیپ های فعال، ستاد بحران و پشتیبان به انجام وظایف محول شده مشغول می شوند تا فعالیت ها براساس برنامه ریزی تعیین شده پیش رود.

وی افزود: در قالب برنامه شست‌وشو، اصلاح و تعویض تجهیزات معیوب شبکه توزیع برق اهواز،  تاکنون 18 هزار و 612 مقره تعویض و 1052 کات اوت تعویض و 5545 مقره نیز سرویس شده است.

فرمانده عملیات بزرگ شستشو و اصلاح شبکه توزیع اهواز در پاسخ به اینکه "چه زمانی عملیات شست‌وشوی خطوط و مقره ها به اتمام می رسد"، گفت: پیش بینی می کنیم که برنامه شستشوی خطوط، مقره ها و اورهال خطوط توزیع اهواز، تا 10 روز آینده به پایان برسد.