شرکت بورس و بورس انرژی در دی ماه 95 اقدام به لغو مجوز فعالیت سه ایستگاه معاملاتی کارگزاری در شهر های تهران، یزد و کیش کرده است.

بر اساس گزارش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار هنوز معلوم نیست این سه ایستگاه معاملاتی بطور دقیق مجوز فعالیت در کدام بورس ها را در دی ماه امسال از دست داده اند اما بر این اساس مجوز فعالیت شعبه معاملات و ایستگاه معاملات yq و yj شرکت های کارگزاری بورس آثل و تامین سرمایه نوین از تاریخ 4 دی ماه امسال به ترتیب در شهرهای تهران و یزد لغو و متوقف شده است.

مجوز فعالیت شعبه معاملات و ایستگاه معاملاتی li شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در شهر کیش نیز از تاریخ 7 دی ماه 95 لغو شده است.

شرکت بورس اوراق بهادار و بورس انرژی اما در دی ماه امسال مجوز شروع فعالیت دفتر پذیرش کارگزاری مبین سرمایه در شهر اصفهان و شروع فعالیت نمایندگی شرکت کارگزاری تدبیر گران فردا در شهر کرمانشاه را صادر کرده است.

همچنین در تاریخ 26 دی ماه امسال با صدور مجوز برای شروع فعالیت شعبه معاملات شرکت کارگزاری آینده نگر خوارزمی در شهر تهران اقدام به اعطای یک ایستگاه معاملاتی به این شرکت کرده است .

در 29 دی ماه نیز مجوز شروع فعالیت شعبه معاملات شرکت کارگزاری پیشگامان بهپرور در شهر زنجان همراه با اعطای یک ایستگاه معاملاتی صادر شده است.

به گزارش فارس؛ در مدت 30 روزه دی ماه امسال مجوز فعالیت معاملات بر خط گروهی به دو کارگزاری برای 5 شهر مختلف از سوی شرکت بورس و بورس انرژی صادر شده است. بر این اساس شعبه شرکت کارگزاری مفید در شهرهای تهران،بیرجند،گرگان،نیشابور و شهر کرد و همچنین شرکت کارگزاری توسعه سهند در شهر تهران توانسته اند مجوز معاملات بر خط گروهی دریافت کنند.

در این زمینه کارگزاری توسعه سهند بطور دقیق مجوز تبدیل شعبه معاملات به اتاق معاملات و انتقال ایستگاههای معاملاتی OU و AS به اتاق معاملات بر خط گروهی را دریافت کرده است.

شرکت کارگزاری مبین سرمایه نیز در دی ماه امسال توانسته مجوز فعالیت دومین ایستگاه معاملاتی خود در تالار اختصاصی معاملات در شهر مشهد را دریافت کند.

به گزارش فارس، دردی ماه امسال مجوز تاسیس و فعالیت دو صندوق سرمایه امین یکم فردا و سرمایه دنیا به مدیریت شرکت های تامین سرمایه امین و کارگزاری توسعه سرمایه دنیا از سوی سازمان بورس اوراق بهادار صادر شده است.

بر اساس این گزارش ، بررسی مجوز های صادر شده برای نهاد های مالی تحت نظارت سازمان بورس نشان می دهد تا پایان دوره منتهی به پایان دی ماه 95 تعداد 105 مجوز معاملات در بورس اوراق بهادار تهران صادر شده است. در عین حال 43 مجوز برای معاملات آتی در این بازار در دوره فوق به نهاد های مالی اعطا شده است.

در بورس کالا نیز بیشترین مجوز صادرشده برای کارگزاری ها به ترتیب برای معاملات پتروشیمی با 80 مجوز، محصولات فلزی و کشاورزی هریک با 67 مجوز و 59 مجوز برای معاملات سلف استاندارد موازی محصولات فلزی صادر شده است. برای معاملات برق و نفت در بورس انرژی نیز تا کنون در هر یک 56 مجوز صادر شده است. همچنین برای معاملات فرابورس در دوره مذکور تا 104 مجوز منتشر شده است.

به گزارش فارس تا پایان دی ماه امسال 52 مجوز مشاور عرضه،90 مجوز مشاور پذیرش، 13 مجوز مشاور سرمایه گذاری، 63 مجوز سبد گردانی ، 100 مجوز معاملات بر خط اوراق و 70 مجوز مرکز تماس تلفنی برای نهاد های مالی تحت نظارت سازمان بورس بورس صادر شده است.

این در حالی است که در دوره فوق هیچ مجوزی برای تعهد پذیره نویسی سهام وجود نداشته است.