هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۲۱۷.۸۱ دلار رسید در حالیکه اوایل معاملات تا رکورد ۱۲۱۹.۴۳ دلار پیش رفته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۱۸.۲۰ دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می کند، روز دوشنبه ۰.۴ درصد اُفت کرد و به ۱۰۰.۳۱۰ واحد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ که به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا روز جمعه سوگند یاد کرد، وعده داده است آمریکا را به دوران اوجش بازگرداند. وی در سخنرانی مراسم تحلیف خود اظهارات پوپولیستی و حمایت گرایانه ای داشت که باعث نگرانی سرمایه گذاران شد.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، به دلیل عدم وجود شفافیت درباره سیاستهای ترامپ، حرکت  بازار نشان می دهد ریسک گریزی دوباره افزایش یافته است.

طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، قراردادهای خرید طلا در بازار کامکس در هفته منتهی به ۱۷ ژانویه افزایش یافت که دومین افزایش هفتگی متوالی بود.

بانک امریکا مریل لینچ اعلام کرد صندوقهای سرمایه گذاری تحت حمایت طلا هفته گذشته شاهد بزرگترین ورود سرمایه در پنج ماه گذشته بودند.

ذخایر طلای صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۸۰۹.۱۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۷.۲۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، در ۹۸۲.۷۰ دلار ایستاد  در حالیکه هر اونس پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش، ۷۸۹.۸۰ دلار معامله شد.