امیرحسین قناتی اظهار داشت: در بخش تولید خودروهای سواری با این روند به رشد 40 درصدی خواهیم رسید، همچنین در سایر بخش های تولید انواع خودرو نظیر: وانت، مینی بوس، اتوبوس و کامیون با رشدهای افزاینده تولید روبرو خواهیم شد. 

 

وی افزود: با تلاش مضاعف خودروسازان داخلی کشور امید آن داریم تا به تولید انواع خودرو به یک میلیون و 300 هزار دستگاه برسیم.

 

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه درخصوص پیاده سازی استانداردهای لازم برای تولید خودرو در کشور گفت: برابر برنامه عملیاتی زمانبندی شده و هماهنگ شده با سازمان ملی استاندارد کشور، موضوع ارتقای استانداردهای لازم ایمنی و کیفی صنعت خودرو را با جدیت دنبال می کنیم. 

 

به گفته قناتی بدنبال استانداردسازی تولید خودروهای جدید، خودروهای ساخت سال های گذشته باید به حداقل استانداردهای لازمه مدنظر سازمان ملی استاندارد برسند. 

 

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور ارتقای کیفی قطعات ساخته شده مورد نیاز صنعت خودرو همچنین توجه جدی به خدمات پس از فروش بدنبال انجام ارزیابی های کیفی امید آن را داریم تا با مجموع این اقدامات رضایت مصرف کنندگان را در این زمینه جلب نماییم. 

 

وی افزود: در سال آینده با ورود خودروهای جدید ساخت داخل امیدواریم تا در آنها تمامی موارد مربوطه به ارتقای کیفی قطعات بکار گرفته شده در تولید خودرو به منظور افزایش سطح رضایت مشتریان محقق شود. 

 

قناتی با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری خودروی این هفته که طبق معمول با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شده بود گفت: در این جلسه شرکت های خودروساز داخلی موظف شدند تا مطابق برنامه های عملیاتی خودشان در خصوص افزایش استانداردهای ایمنی همچنین حفاظت سرنشینان خودرو و از سوی دیگر لحاظ نمودن ایمنی عابرین، طرح ها و برنامه ها ی خودرو را برای تصویب به دبیرخانه ی این شورا ارسال نمایند .