به گزارش پارس به نقل از فارس، فروردین ماه بورس در حالی به پایان رسید که در ۱۶ روز کاری ماهی که گذشت شاخص کل با دو هزار و ۵۰۰ واحد افزایش، بازدهی ۶.۶ درصدی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آوردند.

بررسی های  از بهترین و بدترین صنایع بورسی در فروردین ماه نشان می دهد که صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با رشد ۳۸ هزار واحدی شاخص بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذاران خود به همراه داشته است.

در رده دوم نیز صنعت ماشین آلات و دستگاه های برقی با رشد ۱۱هزار و ۳۶۵ واحدی شاخص قرار دارد. همچنین صنعت ساخت محصولات فلزی نیز در این میان مقام سوم  را کسب کرده و بیشرین بازدهی را برای سرمایه گذاران خود داشته است.

اما با نگاهی دقیق تر به صنایع بورسی، متوجه می شویم که شاخص صنعت فلزات اساسی با ۹۸۰ واحد افت و بازدهی منفی جزو بدترین های بورس در فروردین ماه بود.

همچنین استخراج کانههای فلزی نیز با ۵۰۰ واحد افت شاخص در رده دوم و محصولات چوبی با ۱۷۴ واحد کاهش شاخص در مقام سوم، بدترین عملکرد را در بازار ثبت کردند.

گفتنی است در ماه گذشته ۵میلیارد و ۷۳۵ برگه سهم به ارزش ۵۹ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال در ۴۷۴ هزار نوبت معاملاتی در ۱۶ روز توسط ۱۹۳ هزار خریدار داد و ستد شد.

این معاملات باعث شد تا ارزش معاملات ۴۶ درصد رشد کند اما در مقابل حجم معاملات ۴۵ درصد کاهش یافته و دفعات معاملات نیز با ۸ درصد کاهش مواجه شد. این در حالی است که تعداد خریداران بازار در ماهی که گذشت ۱۶ درصد رشد را تجربه کرد.