حمیدرضا خانپور درباره نقش صنایع کوچک در اشتغالزایی افزود: در حال حاضر حدود 92 درصد صنایع کشور متعلق به صنایع کوچک است و بخش عمده ای از اشتغال زایی در کشور در حوزه صنایع کوچک است که بیش از 45 درصد این آمار را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با  بیان اینکه قصد داریم در استان قزوین تقویت صنایع کوچک را در دستور کار داشته باشیم اظهار داشت:  آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای رکن اساسی توسعه اقتصادی است.  در صورتی که کسب مهارت در کشور مورد غفلت و کم توجهی قرار بگیرد به اشتغال کاذب و درآمد ناپایدار منجر می‌شود و به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد می‌کند.

وی در عین حال با تاکید بر نگاه اقتصاد مقاومتی و توجه دولت به سیاست‌های منتهی به شغل گفت: یکی از علل بیکاری در کشور فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است از این رو بهره‌گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دلیل انعطاف پذیری نشات گرفته از بازار کار و ایجاد مهارت لازم در افراد نقش موثری در اشتغال دارد به همین دلیل ضرورت دارد مدیران، کارگران و واحدهای بازاریابی واحدهای صنعتی آموزش‌های لازم را ببینند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با توجه به تأثیر صنایع کوچک و نقش آنها در ایجاد اشتغال در کشور از یک سو و کاهش هزینه‌های این گونه واحدها از سوی دیگر،شرکت شهرک‌های صنعتی از این واحدها در خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی حمایت می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: با برنامه‌ریزی در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و کمک به برنامه اشتغال می‌توان واحدهای نیمه فعال واحدهای‌ صنعتی در هر استان را فعال کرد و با تحقق این مهم اشتغال‌زایی خوبی برای جوانان فراهم  کرد.

خانپور با بیان اینکه امروز شاهد بیکاری فارغ‌التحصیلان در کشور هستیم،  گفت: بیشتر آن‌ها با مدرک‌گرایی قصد پشت میز نشستن دارند که باید این روند اصلاح شود و به سمت کار، تلاش و سازندگی برویم. با تعامل با دانشگاه‌ها می‌توان دروس واحدهای صنعتی را وارد آموزش کرد تا دانش‌آموزان با دنیای واقعی صنعت و کار آشنا شوند.