به گزارش پارس به نقل از ایسنا میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با موضوع رسانه و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومت در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: در باب اقتصاد مقاومتی آنچه در ابتدا به ذهن می‌رسد فرآیندی است برای مدیران کشور که اقتصاد کشور را در برابر آسیب‌ها و شوک‌های مختلف اقتصادی مقاوم کند. در مورد کشور ایران که معروف به تک محصولی بودن است. مهم‌ترین آسیب از همین جا شکل می‌گیرد. وقتی قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند اقتصاد کشور دچار تزلزل می‌شود و در زندگی مردم تاثیر می‌گذارد اگر این آسیب را بخواهیم ترمیم کنیم اسمش را می‌گذاریم اقتصاد مقاومتی.

وی یکی از آسیب‌های مهم داخلی را آسیبی دانست که از باخت قدرت نشات می‌گیرد ادامه داد: یکی از راه‌های مقاوم‌سازی اقتصاد کوچک‌ کردن دولت، گرفتن ابزارهای اقتصادی آن و گرفتن امور تصدی‌گری نه حاکمیتی از دولت است. این یعنی خصوصی‌سازی. اما متاسفانه تاکنون پیشرفت خوبی این اصل نداشته است. در اصل 44 دولت‌ها موظف شدند 80 درصد دارایی‌های دولتی را خصوصی کنند، اما مثلا در چهار سال دولت دهم اکثرا خصوصی‌سازی‌ها به این شکل بوده است که دولت جایی را به عنوان بدهی دولت به طلبکاری داده‌اند.

پوری‌حسینی تصریح کرد: ما در حال حاضر در چنین دولتی که فضای کار داریم در حال کوچک‌سازی دولت هستیم و در فرصت به وجود آمده باید این کار را انجام دهیم، دولت فقط این کابینه وزیران و رییس سازمان‌ها نیست. دولت شامل چند ده هزار پست مدیریتی و... است که این‌ها حاضرند جان به عزرائیل بدهند ولی صندلی خودشان را به بخش خصوصی ندهند.

وی ادامه داد: من متاسفم که امروز کسانی در مقابل من قرار می‌گیرند که مکرر می‌گویند مگر می‌شود بخش خصوصی بدون پارتی و دست‌های پشت پرده در جایی شرکت کند و پیروز شود. متاسفانه اصل بر کثیف بودن همه چیز است امروز بر خلاف اسلام و فرهنگ دینی خودمان که اصل را بر برائت قرار می‌دهد می‌بینم که اصل بر فساد شده است من از شما رسانه‌ها کمک می‌طلبم که کمک کنید بخش خصوصی در این کشور جان بگیرد اول در بخش خصوصی بعد در بخش اقتصاد.